امام جمعه موقت رشت: اقدامات آل سعود دشمنان اسلام را به اهداف‌شان نزدیک می کند

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله زاده پاشاکی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق و از صادقان هستند، اظهار کرد: قرآن کریم به مومنان سفارش می کند که تقوای الهی پیشه کنند و با صادقان باشند لذا شرط رسیدن به تقوا همراهی با صادقان است.

وی زیر پرچم ولایت رسول الله(ص) بودن را مایه افتخار امت در روز قیامت دانست و افزود: امروز نیز مراجع تقلید راه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را به ما نشان می دهند و براساس قرآن و عترت احکام را بیان می‌کنند. باید از پای منبرها مباحث مربوط به حلال و حرام خدا را مورد استفاده قرار دهیم.

امام جمعه موقت رشت با گرامیداشت سالروز شهادت امام نهم، حضرت جوادالائمه(ع)، افزود: برخی در امامت امام جواد(ع) در سن کودکی شبهه ایجاد می کنند، در حالی که حضرت عیسی(ع) در گهواره سخن گفت و نبوت خود را اعلام کرد، لذا امامت در سن کودکی نشان دهنده قدرت الهی است.

این کارشناس دینی رفتن به نماز جمعه را حج فقرا دانست و عنوان کرد: آل سعود مانع از حضور حجاج ایرانی در سرزمین وحی شده و براساس وعده الهی عذاب آخرت در انتظار آنهاست. قطعا سرنوشت صدام گریبانگیر آل سعود خواهد شد.

عبدالله زاده با اشاره به فرارسیدن سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، متذکر شد: تجمل گرایی در خانواده ها رواج پیدا کرده و که با منطق قرآنی و علوی در تضاد است. ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا الگوی زندگی اسلامی است که باید در خانواده های مسلمان نهادینه شود.

وی تبلیغات مسموم علیه اسلام را دستاورد شبکه های ماهواره ای انگلیس دانست و خاطرنشان کرد: استعمار انگلیس 200 سال است که دین را افیون ملت‌ها اعلام کرده و با توطئه های مختلف درصدد این است که اسلام به فراموشی سپرده شود. باید در مقابل این توطئه ها با اقتدار عمل کنیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به گلایه نماینده ولی فقیه در استان گیلان از عملکرد اوقاف، یادآور شد: گلایه آیت‌الله قربانی در زمینه تخریب مسجد خواهر امام رضا(ع) در رشت بود لذا با توجه به اهمیت این موضوع انتظار می‌رود که مدیریت اوقاف استان پاسخگو و پیگیر باشد.