هنوز به بهره برداری از راه آهن «قزوین – رشت» تا پایان سال امیدواریم

دکتر «محمدعلی نجفی» در گردهمایی فرمانداران، معاونان و بخشداران گیلان که امروز در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به این‌که هفته دولت را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: در این فرصت تنها بخشی از اقدامات دولت را ارائه دادیم و حتی منتقدان منصف نیز دولت یازدهم را به‌عنوان مظلوم ترین دولت نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند.

استاندار گیلان با بیان این‌که امسال در هفته دولت تعداد 1187 پروژه با اعتبار 1423 میلیارد تومان در گیلان افتتاح شده است، افزود: بیش از 750 میلیارد تومان از اعتبار پروژه‌های افتتاحی گیلان توسط بخش‌خصوصی تأمین شده است.

وی با بیان این‌که نتوانستیم همه پروژه ها را در فرصت زمانی کوتاه هفته دولت افتتاح کنیم، گفت: دیروز افتتاح بیش از 82 درصد پروژه‌های مسکن مهر گیلان را داشتیم و حداکثر تلاش خود را به‌کار گرفته ایم تا پایان سال 95 همه مسکن مهر گیلان را تحویل دهیم، نهایتاً به‌علت برخی مشکلات زیرساختی به اوایل سال 96 کشیده شود.

دکتر نجفی با اشاره به اقدامات دولت در بحث تورم و فعالیت های صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: تورم در دولت تدبیر و امید به زیر 10 درصد رسید، رشد اقتصادی چهار درصد را در کشور طی می‌کنیم و تا پایان سال به پنج درصد می‌رسد.

استاندار گیلان با بیان این‌که شاهد تحول در وضعیت سلامت توسط دولت تدبیر و امید هستیم، یادآور شد: این دولت توانست با استفاده هوشمندانه از تبصره قانونی رفاه درمان را برای روستائیان با پرداخت حداقل سه درصد هزینه ها به ارمغان آورد.

وی با بیان این‌که حقوق کارکنان دولت در دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر افزایش 80 درصدی یافته است، افزود: این افزایش حقوق در بخش آموزش و پرورش رشد 100 درصدی داشته است.

دکتر نجفی گازرسانی به 1600 روستا را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و یادآور شد: 2200 روستای بالای 20 خانوار داریم که تاکنون 1600 روستا گازرسانی شده است، هم‌چنین می‌کوشیم عمده شهرهای گیلان در سال 95 به‌عنوان شهرستان سبز اعلام شود تا گامی در جهت تبدیل گیلان به استان سبز برداشته شود.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق قول رئیس‌جمهور در سفر استانی مبنی بر بهره برداری از راه آهن «قزوین - رشت» تا پایان سال یادآور شد: هنوز فرصت برای تحقق این امر با کار شبانه روزی باقیست، اما اگر با وضعیت کنونی ادامه دهیم از این بابت نگران هستم.