بخاری‌های نفتی از کلاس‌های مراکز آموزشی استان گیلان حذف می‌شود

علی اوسط اکبری مقدم شامگاه یکشنبه در یک نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه اقدامات ویژه‌ای در خصوص تجهیز و نوسازی مدارس در استان صورت گرفته است اظهار داشت: در ایام هفته دولت 19 پروژه در قالب 93 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان به ادارات آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه در آغازین روزهای مهر، 47 پروژه با 127 کلاس درس و با اعتباری بالع بر 12 میلیارد تومان به ادارات مختلف آموزش و پرورش استان تحویل داده می‌شود افزود: گیلان در تجهیز و نوسازی مدارس مطلوب عمل کرده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان با اشاره به تحویل 66 آموزشگاه 220 کلاسه مهرماه امسال در گیلان خاطرنشان کرد: در مجموع زیربنای این مراکز آموزشی 21 هزار و 257 مترمربع است.

اکبری مقدم با تاکید بر اینکه برخی از مدارس مذکور در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان واقع شده‌اند بیان کرد: این مدارس در مناطق کوهستانی تالش و لنگرود واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 70 درصد کلاس‌های آموزشی و مدارس در گیلان از سامانه گرمایشی استاندارد برخوردار شده‌اند افزود: تیرماه سال گذشته 152 مدرسه با 993 کلاس به مرحله بهره‌برداری از سامانه گرمایشی استاندارد رسیده‌اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه از اوایل تیرماه امسال 99 مدرسه با 228 کلاس درس استانداردسازی گرمایشی شده‌اند خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند مهرماه امسال از سامانه گرمایشی کلاس‌های مذکور استفاده کنند.

اکبری مقدم با تاکید بر اینکه امسال تمامی بخاری‌های نفتی از کلاس‌های مراکز آموزشی حذف می‌شوند تصریح کرد: بالغ بر 4 هزار کلاس در مدارس گیلان باید به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان در مقایسه با استان‌های با شرایط اقلیمی مشابه وضعیت مطلوبی در استانداردسازی سامانه گرمایشی در مراکز آموزشی دارد.