اجرای طرح طلبه‌معلم در کشور

حجت‌الاسلام مجتبی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از فرصت و ظرفیت خدمت دوره ضرورت طلاب در آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال برای نخستین مرتبه 500 نفر طلبه سهمیه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طلبه‌هایی که علاقمند هستند خدمت سربازی را در آموزش و پرورش بگذرانند می‌توانند برای فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی و تبلیغی در این نهاد خدمت کنند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در ادامه به برنامه‌های آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: طرح مذکور در قالب موافقتنامه به استان‌ها ابلاغ شده و این برنامه‌ها با رعایت شاخص‌های مورد نظر باید اجرایی شود.

ملکی با تأکید بر مشخص کردن وضعیت آموزش و پرورش در عرصه تربیتی، بیان کرد: امسال 156 برنامه توسط وزیر آموزش و پرورش وقت ابلاغ شده است.

وی، سه برنامه با 13 فعالیت مذکور را مربوط به ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: امسال برنامه‌های مذکور برای نخستین مرتبه ابلاغ شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، بخشی از برنامه‌ها را ستادی عنوان کرد و گفت: بخشی از برنامه‌ها به‌صورت استانی اجرا می‌شود.

ملکی با بیان اینکه پنج برنامه استانی در آموزش و پرورش تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 96 ـ 95 برنامه‌ها در قالب موافقتنامه در استان‌ها به مرحله اجرا در می‌آید.

وی به اعزام مبلغان دانش‌آموزی در مناسبت‌های مختلف به مدارس در استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: توانمندسازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش دومین برنامه محسوب می‌شود زیرا تعدادی از روحانیون در استخدام رسمی آموزش و پرورش هستند و از ظرفیت آنها می‌توان به‌خوبی استفاده کرد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در مدارس، اظهار کرد: دیدار دانش‌آموزان با علما، فضلا و نخبگان حوزوی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

ملکی از استقرار روحانیون در مدارس ویژه در استان‌ها خبر داد و گفت: اولویت استقرار روحانیون با مدارس شبانه‌روزی و استعدادهای درخشان است.