افزایش ساعات کاری گمرک آستارا برای تردد زائران خارجی اربعین

رسول امیدی عصر یکشنبه در جریان استقبال از زائران خارجی اربعین در سالن مسافری اداره کل گمرک آستارا افزود: تمام نیروهای گمرک در مرز زمینی آستارا از آمادگی کامل برای خدمات رسانی مطلوب به زائران خارجی اربعین حسینی (ع) برخوردار هستند.

وی افزود: پیش از تردد زائران خارجی اربعین، ساعات کاری سالن مسافری گمرک به طور معمول از هشت صبح آغاز و تا ساعت 20 ادامه داشت اما با توجه به افزایش ورود زائران اربعین، ساعات کاری و خدمات رسانی به اتباع خارجی در گمرک آستارا تا 22 شب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مدت زمان انجام تشریفات گمرکی و امور اداری مربوط به زائران خارجی در گمرک آستارا به نیم ساعت کاهش یافته است.

مدیر کل گمرک بندر آستارا برپایی مراسم اربعین حسینی (ع) را فرصتی مهم در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان دانست و تصریح کرد: در راستای استقبال از زائرین خارجی عتبات عالیات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم زیرا همایش عظیم اربعین حسینی (ع) تجلی انسجام عظیم جهان اسلام است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا نیز در این آیین استقبال تصریح کرد: در جهت استقبال از زائران خارجی مکان هایی در پایانه مسافری، مسجد شهرک عباس آباد و آستان امام زادگان آستارا برای اسکان موقت آنان آماده شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی با اشاره به توزیع کتاب های مذهبی، ادعیه، سربند یاحسین (ع)و تصاویر حرم های اهل بیت(ع) در بین زائران خارجی کربلا، گفت: در طول مسیر حرکت زائرین خارجی اربعین حسینی (ع) در حوزه استحفاظی شهرستان آستارا به فضاسازی فرهنگی متناسب با اربعین حسینی (ع) اقدام شده است.

تاکنون بیش از دو هزار زائر خارجی کربلای معلی از مرز آستارا به کشورمان وارد شده است.

شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالیانه نزدیک به 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.