ارتباط سالم مبنای کارآفرینی و اشتغال است

محمد احمدی پور  ظهر امروز در نشست شناسایی توانمندی های بانوان فعال در حوزه ICT  در سالن اجتماعات استانداری گیلان  اظهار داشت: یکی از مسائل محوری و اساسی امروز  در کشور بحث اقتصاد و معیشت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه در جامعه امروز افراد در مسئولیت‌های مختلف با مجموعه‌ای از انواع آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی روبه‌رو هستند افزود: یکی ار اساسی ترین رکن در بروز مشکلات در جامعه مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی حاکم در جامعه امروز خاطرنشان کرد: همان طور که در جنگ تحمیلی هشت ساله همه حضور داشتند تا به چنین نتیجه‌ای دست یافتیم در جنگ اقتصادی هم راهی جز اقدام و حضور همگانی نیست.

احمدی‌پور با بیان اینکه نسخه اصلی و نقشه راه این جنگ اقتصادی بر اساس ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری طراحی شده است افزود: همانطور که نقش مدیران، فرماندهان و تصمیم‌گیران  در دوران جنگ تحمیلی  بسیار پررنگ بود امروز هم مدیران باید در تصمیم گیری‌ها پرچم دار اقتصاد مقاومتی باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر این که با وجود عدم امنیت در کشورهای منطقه، ایران اسلامی در نهایت امنیت و آرامش  به سر می‌برد بیان کرد: یکی از مولفه‌های اقتصاد امنیت است و ارتباط مستقیمی بین توسعه یافتگی و امنیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت‌های حوزه ارتباطات در سال‌های اخیر دو مانع اصلی  محدودیت زمانی و مکانی برطرف شده است افزود: ارتباط سالم مبنای کارآفرینی و اشتغال است.

احمدی پور لزوم جامعه ای سالم و نسلی تاثیرگذار را در تربیت صحیح و اصولی توسط زنان در خانواده ها عنوان کرد و افزود: نقش بانوان در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان  با تاکید بر اینکه  مباحث سبک زندگی در رسانه های جمعی فقط بصورت تزئینی  مورد بحث قرار می‌گیرد گفت: نقش زنان در تعیین و تغییر سبک زندگی بسیار چشمگیر است.

وی با اشاره به اینکه اگر مولفه های تجمل گرایی و مصرف گرایی و استفاده نامناسب از فضای مجازی اصلاح نشود آسیب‌های اجتماعی هم اصلاح نمی‌شود خاطرنشان کرد: توجه به هنجارهای اجتماعی از سوی تمامی نهاد ها در جامعه باید مد نظر قرار گیرد.

احمدی پور با بیان اینکه امروز نگرانی تغییر سبک زندگی در جامعه  وجود دارد گفت: هر چند این امر یک تهدید است اما به‌ عنوان یک فرصت باید دیده شود تا منابع انسانی با علم و دانش روز به اصلاح این پدیده بپردازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان تصریح کرد: نیاز به ایجاد زمینه کارآفرینی در حوزه ارتباطات و ICT  وجود دارد که  با مشارکت بانوان فعال این حوزه این امر میسر می‌شود.