مسکن محرومان بیمه می‌شود

اسماعیل نجار ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله العظمی  بهجت فومنی‌ اظهار داشت: اعتباری بالغ بر7 میلیارد تومان برای بیمه مسکن محرومان به ویژه مددجویان کمیته امداد در دولت مصوب شده است.

وی با بیان اینکه گیلان جزء استان‌های حادثه خیز‌‌ کشور محسوب می‌شود افزود: بنابر پیگیری‌های مکرر فرماندار شهرستان فومن اولویت اصلی سفر به استان گیلان را بازدید از شهر فومن قرار دادیم.

معاون وزیر‌‌‌‌‌کشور با اشاره به اینکه گیلان به واسطه زلزله رودبار، رانش زمین و وجود سیلاب ها جز پنجمین استان حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: در حوادثی نظیر سیل بیش از 99 درصد جان باختگان به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به لزوم افزایش سطح آموزش در کشور و با بیان اینکه ایمنی در ساخت و ساز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد بیان کرد:  امروز در ساخت و ساز به نمای ساختمان بیشتر از بحث ایمنی اهمیت داده می‌شود.

نجار با تاکید برا ینکه با پیش‌بینی و پیشگیری به راحتی می‌توان  آسیب ناشی از خسارت را کاهش داد گفت: در تلاش هستیم با تدابیر پیش‌بینی شده کشور را در مقابل حوادث مقاوم کنیم.