تجمع کارگران پروژه راه آهن قزوین- رشت

تعدادی از کارگران معترض در رودبارگفتند :صبح امروز  چهارشنبه (یکم دی ماه 95)شماری از کارگران شاغل در پروژه راه آهن قزوین به رشت که تحت مسئولیت پیمانکار در منطقه شهرستان رودبار مشغول بکار هستند  در اعتراض به 5 ماه مزد معوقه  مقابل ساختمان فرمانداری رودبار دست به اعتراض صنفی زده اند.

به گفته یکی از کارگران ،شرکت پیمانکار، مسئولیت 14 کیلومتر از پروژه راه آهن قزوین رشت در منطقه شهرستان رودبار است ، به دلیل ناتوانی های مالی در پرداخت مطالبات مزدی کارگران زیر مجموعه خود کوتاهی می کند.

به گفته وی طی هفته های گذشته هر روز پیمانکار با پی گیری برخی مسئولان  وعده پرداخت بخشی از مطالبات 5ماهه کارگران را داده است اما هر روز  که می گذرد کارفرما اعتنایی به پرداخت مطالباتمان نشان نمی دهد.

وی بابیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، تامین امنیت شغلی هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت شرکت پیمانکاری مسکن وعمران قدس رضوی مجری پروژه و مسئولان وزارت راه وشهرسازی پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.

طبق اظهارات این کارگر معترض ،بی‌توجه‌ای کارفرمای واسط به مطالبات کارگران باعث شده تا آنان برای انتقال مشکلاتشان ، صبح امروزچهارشنبه  – یکم دی ماه- قابل ساختمان فرمانداری  تجمع کنند.

به ادعای وی، دلیل مشکل به وجود آمده این است که مسئولان شرکت پیمانکاری  مسکن وعمران قس رضوی  به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی امکان به موقع پرداخت حقوق کارگران را ندارند.

این کارگران با اشاره به وعده و وعیدهای تحقق نیافته مسئولان در خاتمه گفت:در صورت عملی نشدن پرداخت مطالباتمان به تجمعات خود به صورت گسترده تری ادامه می دهیم.

32