فقرزدایی در زمینه‌های بهداشت، معیشت و مسکن از اولویت‌های مراکز نیکوکاری است

علیرضا محمدی عصر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: مراکز نیکوکاری و شبکه نیکوکاری امداد در چند سال اخیر در حال فعالیت است و در آینده نزدیک در سطح کشور نهادینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تصریح کرد: مهمترین مسئله اجتماعی که با آن دست به گریبان هستیم فقر در جامعه است و در مبارزه با این این کلید واژه هستیم.

محمدی با یادآور شدن تاکیدات مقام معظم رهبری بر اینکه امداد باید با مشارکت مردمی همراه باشد و قوای سه گانه باید پشتیبان امداد باشند گفت: به تنهایی نمی‌توانیم فقر را از بین ببریم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به غلط بودن این تفکر که امداد تولیدکننده فقر است خاطرنشان کرد: رسالت ما شناسایی نیازمندان واقعی در جامعه است.

 وی گفت: شناسایی نیازمندان واقعی  توسط شوراها و دهیاران و ائمه جمعه و جماعات در روستاها و محلات و دهستان‌ها و توسط خود مردم انجام می‌شود تا در کمترین زمان ممکن با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس در مورد این خانواده‌ها خدمت‌رسانی انجام شود.

محمدی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری پیشخوان امداد محسوب می‌شوند اعلام کرد: فقرزدایی در زمینه‌های بهداشت و معیشت و مسکن و تامین جهیزیه در اولویت‌های فعالیت این مراکز قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه قلم فرسایی اصحاب رسانه در زمینه فقرزدایی و نشر نوع دوستی در جامعه نقش بسزایی دارد اظهار داشت: همه با هم  دست در دست یکدیگر باید مسئله فقر را برطرف کنیم.