برگزاری رزمایش بزرگ ولایت 95 در شمال اقیانوس هند

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 برای نشان دادن اقتدار و توانمندی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مرزهای آبی، منابع و منافع دریا در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

 

فرمانده نداجا با بیان اینکه هر ساله رزمایش بزرگ دریایی اجرا می‌گردد افزود: در طول سال 20 تا 25 رزمایش تخصصی در ابعاد مختلف موشکی، اطلاعاتی، جنگهای الکترونیک، هوا دریا، عملیات ویژه زیردریایی و ناوشکن‌ها در نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به اجرا در می‌آید.

 

وی همچنین ساختن تجهیزات در راستای ارتقاء و توان بازدارندگی در نیروی دریایی ارتش را یادآور شد و از الحاق یکی دیگر از شناورهای موشک انداز نیروی دریایی با فناوری روز در منطقه چهارم دریایی در بندرانزلی تا پایان امسال یا اوایل سال آینده خبر داد.

 

دریادار سیاری اعلام کرد: در جنوب کشور هم که در خط تولید انواع ناوشکن‌ها و زیردریایی موشک انداز هستیم تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده شاهد الحاق چندین فروند از این شناورها در منطقه خواهیم بود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های دیگر این نیرو را پرورش و ساختن انسان‌های با ویژگی‌های مؤمن، متعهد، شهادت طلب، ولایتمدار و  متخصص ذکر کرد.

 

دریادار سیاری با بیان اینکه بیشترین مراکز آموزشی نیروی دریایی در گیلان است، یادآور شد: مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران دریایی منجیل و بزرگترین مرکز آموزشی با آموزش 25 تخصص در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت قرار دارد.

 

با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حرم شهید گمنام مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل، استخر شنا و منازل سازمانی این مرکز افتتاح شد.