راه‌آهن یزد زیرزمینی شود

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونان وی، با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به یزد در سفر رئیس جمهور در ۱۷ اسفندماه به یزد اظهار داشت: مسئولان استان باید تلاش کنند تا این اعتبارات را به صورت کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله آب از مسائلی بود که در این سفر به طور ویژه به آن پرداخته شد، افزود: مسئولان نیز باید مسئله آب را به طور جدی پیگیری کنند و لازم است در این زمینه همگرایی وجود داشته باشد.

نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبارات فرهنگی به کار گیرید

ناصری با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا در جذب اعتبارات فرهنگی ‌‌نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های مورد نظر خود نظیر مصلا و میدان بزرگ شهر یزد اظهار داشت: پیشنهاد می کنم خط راه آهن یزد نیز جابجا شود و پیشنهاد بنده در این زمینه این است که خط راه آهن مانند مترو به زیر زمین منتقل شود که در نتیجه زمین‌های بسیاری در شهر با این انتقال خط، آزاد خواهد شد.

امام جمعه یزد افزود: خط راه آهن، شهر را به دو بخش تقسیم کرده که با این جابجایی، در بخش قابل توجهی از شهر رونق ایجاد خواهد شد.

مسئولان طرح‌های عمرانی عام المنفعه را پیگیری کنند

وی با بیان اینکه مسئولان طرح‌های عمرانی جدید عام المنفعه را در شهر یزد دنبال کنند، گفت: شهر به طرح‌هایی نیاز دارد که نگاه به یزد را متحول کند.

امام جمعه یزد همچنین بر حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی یزد تاکید و اظهار امیدواری کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، نقش هدایت‌گری خود را در مسائل مهم استان ایفا کند و با پیگیری طرح‌های بزرگ و عظیم، افق جدیدی برای یزد در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه سال ۹۴، سخت‌ترین سال پس از انقلاب به لحاظ اعتباری بود، اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۵ با بهبود اعتبارات، بتوان حجم قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساند.

بیشترین اعتبار سفر رئیس جمهور به دوخطه کردن راه آهن بافق ـ اصفهان اختصاص یافت

حمیدرضا نصیری‌زاده با بیان اینکه اعتبارات کم نظیری در سفر رئیس جمهور و جمعی از وزرا به یزد اختصاص داده شده است، گفت: بیشترین اعتبار مربوط به دو خطه کردن راه آهن بافق ـ اصفهان در محدوده استان یزد است و پس از آن طرح‌های کشاورزی با هدف مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین از اختصاص ۴۰۰ میلیون یورو تسهیلات صندوق توسعه ملی به منظور اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت بخش خصوص این طرح عظیم ملی روند اجرایی به خود بگیرد