مَرد 12 ساله یزدی پای کوره نانوایی زندگی اش را پخته می کند

نوجوان 12 ساله یزدی که اکنون ششمین سال تحصیلی خود را می گذراند، 4 ماه است که در کنار درس خود در مغازه نانوایی مشغول به کار بوده و ضمن فراگیری فنون بازار، کمک حال خانواده در تأمین معاش است.

این نوجوان تحسین شده توسط مدیر کل آموزش و پرورش یزد، در سال های نوجوانی، فراگیری فنون اقتصادی و کسب درآمد را به بازی های کودکانه و نیز صرف عمر خود در فضای مجازی ترجیح داده است تا بتواند سرنوشتی روشن برای آینده شغلی خود فراهم آورد.

شهرام صوفی اظهار داشت: در خانواده مشکل مالی نداریم و به میل و انتخاب خود مشغول به کار هستم؛ برخلاف تصور بسیاری از مردم، فعالیت اقتصادی مانعی در امور تحصیلی من ایجاد نکرده و همیشه کارنامه‌ام درخشان بوده است.

وی نوجوانان هم سن خود خود را به بهره گیری هرچه تمام تر از انرژی و وقت خود فراخواند و گفت:  به هم سن های خود سفارش می کنم تا فعالیت های اقتصادی و کسب فنون آن را از سنین نوجوانی آغاز کنند تا در سال های آینده برای ورود به بازار کار به مشکلات جدی برنخورند.

شهرام صوفی ادامه داد: قبلا هم کار کرده ام و با دشواری های کارگری و کسب درآمد آشنا هستم و از همه جوانان و نوجوانان می خواهم تا کمک حال خانواده در تأمین معاش باشند.