پرورش و صید ماهی دو بار در سال در صورت حمایت مالی دولت

محمدسالاری برکویی عضو شورای روستای برکوئیه هدف ازپرورش ماهی قزل آلا دراستخر ذخیره آب برکوئیه را اینچنین بیان کرد:باتوجه به اینکه رهبرمعظم انقلاب تاکید دارند  کاراقتصاد مقاومتی انجام دهیم تا از وابستگی اقتصادی رها شویم ما در این راستا چهار طرح  ذخیره سازی آب و پرورش ماهی،کود دهی باغات ومزارع روستا ، اشتغال دونفر وتامین ماهی منطقه وشهرستان را انجام دادیم.

وی ابعاد 60 در 60 متر ،عمق 5 متر و حجم ذخیره سازی 17 هزار متر مکعب را از ویژگیهای این استخر برشمرد و اظهارداشت:در این استخر ۱۰هزارقطعه ماهی ۲۳گرمی رها سازی شده است که درموقع صید هرماهی متوسط۶۰۰گرم را برداشت خواهیم کرد.

این فعال اقتصادی درخصوص حمایت های دولت ومسئولین گفت:مسئولین جهاد کشاورزی وبخشداری درراستای اقتصاد مقاومتی ما را تشویق به این کارکردند وباعث شدند که این کار را نجام دهیم .

عضو شورای روستای برکوئیه تامین نقدینگی و بازاریابی برای فروش این محصول را از مشکلات اساسی ادامه کارشان دانست و تاکید کرد:در حال حاضر بازار فروش ثابت نیست و ما باید ماهی را کیلویی 15 هزار تومان بفروشیم تا بتوانیم خرج امور جاری و حقوق نیروها را بپردازیم این در حالیست که این ماهی کیلویی 13 هزار تومان به فروش می رسد.

وی از عدم حمایت جهت فروش محصول خود علی رغم تبلیغات فراوان گفت و اظهار داشت:متاسفانه حمایت آنچنانی نشده است تا بتوانیم ماهی های خود را بصورت مستقیم به بازار عرضه کنیم.

پرورش دهنده ماهی قزل آلا در روستای برکوئیه بافق در ادامه از قول فرماندار بافق درکمک 18 میلیون تومانی گفت و خاطر نشان ساخت: تا کنون  نتوانسته اند این کمک را به دست ما برسانند.

سالاری از طرح های توسعه این استخر خبر داد و گفت:نصب دوربین های امنیتی وایجاد شبکه 700 متری آب از برنامه های آینده این استخر می باشد.

وی درادامه گفت:اگردراین بخش ازماحمایت شودمی توانیم درسال طی دو مرحله این نوع ماهی را می توانیم پرورش دهیم که در هر مرحله ۳۰هزارقطعه ماهی قابل پرورش می باشد.