تفاهم نامه همکاری بسیج و جهاد کشاوزری یزد امضا شد

به نقل از یزد رسا؛تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و بسیج، در راستای تحقق اهداف مشترک و با تأکید بر مقاصد اقتصاد مقاومتی، صبح امروز با حضور سردار اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان، سید محمد میرقانعی، مسئول بسیج سازندگی استان یزد و سید جمال سجادی پور رئیس جهاد کشاورزی استان، در محل سپاه الغدیر یزد به امضا رسید.

اهداف تفاهم نامه

گفتنی است این تفاهم نامه با هدف تحقق اهدافی چون، محرومیت زدایی از روستاها، افزایش توان و بهره وری عرصه هایی چون کشاورزی و دامپروری، توسعه صنایع تبدیلی کوچک روستایی، اصلاح نژاد دام ها، انتقال تکنولوژی و آموزش به روستاها، انتخاب و تعریف الگوهای سازنده، اشتغالزایی و اعطای تسهیلات، به امضاء طرفین رسید.

لزوم همکاری بسیج و جهاد کشاورزی در راستای تحول الگوی تولید

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این نشست گفت: سرمایه های اصلی استان دارالعباده یزد مردمانی هستند که همواره دست از سخت کوشی و تلاش بر نداشته اند؛ امروز در تمام مناطق استان تولیدکنندگانی هستند که هرچند در راستای تولید خود تلاش فراوانی می کنند ولی به دلیل استفاده از روش ها و همچنین دام و بذر بومی، بازدهی مطلوب را ندارند.

سردار اکبر فتوحی با تأکید بر لزوم همکاری بسیج و سازمان جهاد کشاورزی، اظهار داشت: به همین دلیل بسیار لازم است تا بسیج و جهاد کشاورزی با شناسایی الگو ها و روش های نوین تولید و انتقال آن به تولیدکنندگان استان، این معضل را به بهترین شکل حل کنند.

سردار فتوحی استفاده از نظر دهداران و فرمانداران هر شهرستان را بسیار لازم دانست و ادامه داد: در گذشته کد خدا مسئولیت هایی چون تأمین امنیت و ایجاد بستر مناسب برای پیشرفت روستا را بر عهده داشت که امروز این وظایف در ابعادی وسیع تر بر عهده دهداران گذاشته شده است؛ لذا باید اقداماتی صورت گیرد تا این دهداران با روش های نوین تولید آشنا شده و آن ها را به روستائیان منتقل کنند.

روستاها به واحد های شاخص تبدیل شوند

وی همکاری تنگاتنگ بسیج و جهاد کشاورزی را گامی سازنده در راستای تحول الگوی تولید در استان دانست و تصریح کرد: این همکاری جانی تازه به روستاها بخشیده و آن ها را به قطب تولید استان تبدیل می کند؛ روستا باید با توجه به توانایی های خود یکی از الگوهای تولید را در خود برجسته کرده و به واحدی شاخص و مرجع در آن عرصه تبدیل شوند.