شادی مروجان بی دینی از دوچرخه سواری بانوان در «پارک شادی» یزد

به نقل از عصر فرهنگ، قرار بود مسئولین استان، دوستداران محیط زیست و علاقه مندان به ورزش روزهای سه شنبه برای فرهنگسازی به صورت نمادین به جای استفاده از وسایل موتوری از دوچرخه استفاده کنند. هر چند این حرکت زیبا از همان ابتدا با انتقاد از مدیرانی که در مقابل دوربین رکاب می زنند و بعد از اتمام مراسم با اتومبیل به اداره بر می گردند مواجه شد اما رفته رفته سوء استفاده از این جریان سازی نیز آغاز شد.

با گذشت زمان اندکی از آغاز این فعالیت بانوان هم در کنار آقایان در سطح شهر یزد به دوچرخه سواری مشغول شدند. عده ای نیز با نادیده گرفتن دستور صریح مراجع تقلید با این توجیه که این بانوان با حفظ شئونات و موازین اسلامی دوچرخه سواری کرده اند(؟!) اقدام به انتشار تصاویر این اتفاق کردند.

سرانجام با مخالفت علما و مردم متدین دارالعباده یزد قرار شد بانوان علاقه مند به دوچرخه سواری به جای ورزش در خیابان های یزد و در ملاءعام به فضایی محصور منتقل شوند. اما در شیطنتی آشکار و با وجود برخورداری پارک طوبی (ویژه بانوان) در یزد پارک شادی به عنوان محوطه دوچرخه سواری بانوان در نظر گرفته شد. پارکی که نه تنها فضای پوشیده ای ندارد بلکه طبق شنیده ها از حضور آقایان در ساعات ورزش بانوان نیز ممانعتی نمی شود.

تصاویر زیر مربوط به انتقادها و گزارشات منتقد اصلاح طلب یزدی از وضعیت دوچرخه سواری بانوان یزدی در پارک شادی است.

 

مزاحمت آقایان باعث انصراف بانوان از دوچرخه سواری در پارک شادی شده است

 

مدیریت پارک شادی مانع از ورود آقایان شود

 

 

انتخاب پارک شادی (به جای پارک طوبی) به عنوان فضای دوچرخه سواری بانوان احتمال پتانسیل سنجی از ظرفیت نیروهای مذهبی استان و قبح زدایی از اعمال غیر شرعی را تقویت می کند.