برخورد قاطع با متجاوزان به بافت تاریخی ابرکوه

«علی دشتکیان» در نشست اضطراری برای بررسی تخریب بخشی از حصار تاریخی بافت ثبتی شهر تاریخی ابرکوه با برشمردن اهمیت بافت تاریخی هم‌چنین مشکلات حفظ و نگهداری و پاسداری از این بافت ارزشمند، از مسئولان ارگان‌ها و ادارات دولتی شهرستان خواست تا با اداره میراث فرهنگی شهرستان کمال همکاری را داشته باشند.

وی با تشریح برخی موارد قانون مجازات اسلامی از اعضای شورای شهر و شهردار ابرکوه خواست ضمن ارشاد و راهنمایی مردم ساکن بافت تاریخی به رعایت ضوابط و مقررات حاکم بر بافت تاریخی، ایشان را به رعایت این قوانین ملزم کنند.

«مجاهد کرباسی» سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهر تاریخی ابرکوه نیز در این جلسه بر ضرورت حفظ بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه تأکید کرد و تلاش همه‌جانبه برای جلوگیری از این قبیل تخریب‌ها را خواستار شد.

وی از شهردار و اعضای شورای شهر و مسئولان ادارات و ارگان‌های دولتی شهرستان خواست تا در انجام این مهم با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری و همیاری کنند و خدمت‌رسانی در چارچوب قوانین میراث فرهنگی به ساکنان بافت تاریخی را در اولویت قرار دهند.

«منیژه جعفری» مسئول واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در این جلسه به تشریح قوانین و مقررات بافت‌های ثبتی به ویژه بافت ثبتی شهر تاریخی ابرکوه پرداخت و برخورد قانونی با متخلفان را خواستار شد.