یادواره شهدای فاجعه منا در یزد برگزار می‌شود

احمد ابراهیمی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی سی و ششمین گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد که در تالار اندیشه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس، حضور در منازل تعدادی از خانواده‌های شهداست.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سالهای قبل در شهرستان‌های مختلف یزد انجام شده، گفت: طبق برنامه امسال باید برنامه حضور در منازل خانواده شهدا در دو شهرستان بهاباد و بافق انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به فاجعه غم انگیز منا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سالگرد شمسی این واقعه جانگداز مصادف با 28 شهریور است، در این روز یادواره شهدای منا در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار می‌شود.

ابراهیمی به شهادت حاج حسن دانش نخبه قرآنی استان یزد در این فاجعه اشاره کرد و گفت: به همین منظور و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی این فاجعه، مجلس انس با قرآن اول مهرماه در امامزاده سید محمدجعفر یزد برگزار می‌شود.

سیدنبی رسولی فرماندار ابرکوه هم در این نشست اظهار داشت: از خود گذشتگی و ایثارگری یک مسئله دینی اخلاقی است که در تمام ادیان به آن اهمیت می‌دهند اما این موضوع در اسلام از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما با ایثار و شهادت عملا این فرهنگ را تداوم بخشیدند، گفت: الان باید این ارزشها توسط نهادهای فرهنگی به جامعه منتقل شود.

فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: آن چیزی که به عنوان مسئولان جامعه از ما انتظار می‌رود این است که قبل از هر چیزی در ارتباط با مسائل ایثارگری با ایمان و اعتقاد کامل حرکت کنند و خودشان به این موضوع باور قلبی داشته باشند.