امنیت ناوگان اتوبوسرانی برون‌شهری با برندسازی افزایش می‌یابد

داود کشاورزیان در مراسم ادغام ادارات راهداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های یزد با اشاره به ادغام راهداری‌ها و پایانه‌ها اظهار داشت: این ادغام در ستاد مرکزی در حدود 13 سال پیش انجام شد.

وی ادامه داد: این بحث مدتی در وزارتخانه مطرح بود اما به دلیل برخی ابهاماتی که به لحاظ مسئولیتها و اختیارات وجود داشت، طول کشید تا اینکه اوایل امسال به تصویب شورای عالی اداری رسید.

معاون وزیرراه و شهرسازی خاطرنشان کرد: وقتی همه مسئولیتها در تهران متمرکز باشد، طبیعی است که اختیارات هم در تهران متمرکز شود و ادارات استانی اختیاری برای تصمیم‌گیری نداشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه این ادغام حتما برای مسئولان و مردم محسناتی به دنبال دارد، گفت: امیدواریم که این ادغام سبب خیر و برکت برای کشورمان باشد و ما بتوانیم وظیفه نگهداری و بهره‌برداری از راه‌ها را به نحو مطلوبتری انجام دهیم.

وی از جمله محسنات ادغام این دو اداره را کم شدن روند اداری دریافت برخی مجوزات مردم دانست و گفت: در بسیاری از موارد مردم مجبور بودند برای دریافت مجوز به هر دو این ادارات مراجعه کنند ولی از امروز این اقدام در یک اداره انجام می‌شود.

معاون وزیرراه و شهرسازی در ارتباط با وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در بحث راهداری اولویت نخست ما حفظ و ارتقای ایمنی راه‌ها است.

کشاورزیان عنوان کرد: قصور در این موضوع سبب ایجاد مسئولیت است هرچند که عمده تصادفاتی که در جاده‌ها اتفاق می‌افتد ناشی از بی‌احتیاطی رانندگان است اما در برخی موارد راه هم می‌تواند سبب بروز یا تشدید تصادف نقش داشته باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه یک کیلومتر آسفالت با عرض 11 متر را حدود 200 میلیون تومان دانست و عنوان کرد: در صورتی که ما این جاده را به بهترین کیفیت آسفالت کنیم ولی خط کشی آن را انجام ندهیم ممکن است سبب حوادث زیادی برای رانندگان شود.

معاون وزیرراه و شهرسازی تاکید کرد: فعالیت‌هایی که در زمینه ایمنی راه‌ها است را نباید به هیچ عنوان موکول به آینده کرد و باید در سریعترین زمان ممکن آن را برطرف کرد.

کشاورزیان  تاکید کرد: در بخش حمل و نقل مسافر، ارتقای ایمنی و خدمات به وسیله همنام و برندسازی است تا به این وسیله هم امنیت افزایش پیدا کند و هم خدمات با کیفیت بیشتری ارائه شود.