بیلبوردهای "اطلاع‌رسانی ایدز" را به بهانه خط قرمز در تهران پایین کشیدند

محمدهادی ایازی دقایقی قبل در نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی واقعیتی است که در جامعه ما وجود دارد اظهار داشت: کارهای بسیاری در این زمینه می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: خیلی از مواقع بیماری که به بیمارستانها مراجعه می‌کردند ما تخت برای بستری آنها نداشتیم ولی الان بسیاری از این مشکلات برطرف شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:  الان خیری در این جلسه حضور دارد که شرط اشتغال وی این است که فرد حتما سوء سابقه داشته باشد، به این صورت مشکلات اشتغال افرادی که از زندان یا اعتیاد رهایی پیدا می‌کنند برطرف شده و جلوی بازگشت آنها به این آسیب‌ها گرفته می‌شود.

ایازی ادامه داد: مسئولیت ما این است که در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های جدید قدم برداریم و اینکه بخواهیم به مصداقها به صورت ویژه توجه کنیم و در راه ایرادگیری قدم برداریم کارگشا نیست.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشور از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است، گفت: در کشور ما خام فروشی می‌شود و اگر بتوانیم از موادی که در اختیار داریم فراوری کنیم و بعد از آن اقدام به صادر کردن کنیم، مشکلات زیادی از جامعه رفع می‌شود.

وی افزود: در شهرداری تهران به دنبال اطلاع‌رسانی در زمینه خطرات ایدز بودیم ولی همه این موارد را خط قرمز می‌دانستند و حتی بیلبوردهایی که در این زمینه توسط شهرداری تهران نصب می‌کردیم را هم پایین می‌کشیدند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تولید و پخش سریال پریا از تلویزیون گفت: پس از این سریال، آمار مراجعه به مراکز مشاوره برای اطلاع از عوارض ایدز افزایش پیدا کرد.

ایازی ادامه داد:  همان طوری که یک روز مدارس پنج شیفت ما به مدارس تک شیفت تغییر پیدا کرده، و در حوزه سلامت مردم در سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد تومان به ما کمک کردند، در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم مردم وارد می‌شوند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد بیماران سرطانی کشور را 350 هزار نفر دانست و گفت: سالانه 90 هزار نفر به آمار این بیماران در کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه الان مجموعه‌های زیادی در کشور در زمینه حمایت از بیماران سرطانی فعالیت می‌کنند، گفت: سال 56 در تهران تنها 26 بیمار ام اس داشتیم ولی الان در کشور بالغ بر 65 هزار نفر بیمار ام اس در کشور داریم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خانواده‌هایی که بیماران ام اسی، سرطانی، اوتیسم و موارد دیگر بیماری‌ها دارند نیاز به حمایت دارند و این اقدامات الان در کشور انجام می‌شود.