به گزارش افکار نیوز،حمید عسکری؛ دبیر جشنواره گلبانگ یازدهم در خصوص برنامههایی که در این مراسم اجرا میشود بهمهر گفت: در این رویداد هنری که روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت با حضور چندی از مسئولان آموزش و پرورش و هنرمندان عرصه موسیقی در محل تالار بزرگ کشور برگزار خواهد شد یکی از آهنگسازان و مربیان پیشکسوت سرود دانشآموزی کشور، "دکتر پیروز ارجمند" مورد تجلیل قرار میگیرد.

وی افزود: در جشنواره هم‌نوایی با بهار سرودهایی با عناوین شعر خداوند، باران بهار، سرفراز باشی میهن من، معلم، روز بهار، ای وطن، روح سپیده، ای ایران و چند قطعه سرود محلی توسط دانش‌آموزان واحدهای آموزشی مجتمع علامه طباطبایی اجرا می‌شود. از بین سرودهای ارائه شده توسط این گروه‌ها، سرودهای روح سپیده و سرفراز باشی میهن من مواردی هستند که علاوه بر کسب رتبه‌ی اول شهر تهران موفق به راهیابی به مسابقات کشوری شده‌اند.

وی در مورد نحوه‌ی انتخاب شعر و آهنگ این سرودها گفت: با توجه به این‌که در فصل بهار قرار داریم سعی شده شعرها به گونه‌ای انتخاب شود که با این فصل همخوانی داشته باشد و همچنین زحمت آهنگسازی این کارها را هنرمندان صاحب نامی چون دکتر پیروز ارجمند، ناصر فلاحی، محمد فرشته‌نژاد، حسین ذوالفقاری و سیدجوادهاشمی به عهده داشته‌اند.

عسکری در پایان با اشاره به تجلیل از دانشآموزان مدالآور جهانی و رتبههای برتر کنکور سراسری مجتمع علامه طباطبایی گفت: با توجه به اینکه مجتمع علامه طباطبایی یک مجتمع آموزشی است و موفقیتهای زیادی در عرصههای علمی و به خصوص کنکور و المپیاد داشته، هر ساله در گلبانگ سرود از دانشآموزانی که در المپیاد جهانی موفق به کسب مدال شدهاند تقدیر و تشکر خواهد شد.