تئاتر «عروس پیروزی» روایت‌گر فداکاری مردم لبنان

به گزارش افکار نیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، نمایش عروس پیروزی کاری از قاسم استانبولی بازیگر و کارگردان لبنانی این روزها در مناطق مختلف این کشور به روی صحنه میرود.

این نمایش حکایتی از زندگی مردم جنوب لبنان و مقاومت و فداکاری آنان است که در خانه هر لبنانی دیده می‌شود اما کارگردان نمونه‌ای حقیقی از این مقاومت را از خانواده‌ای در جنوب اخذ کرده است.

نمایش «عروس پیروزی» داستان دانشجوی دانشکده علوم دانشگاه لبنان است که در جریان جنگ ۳۳ روزه به شهادت می‌رسد و در آن سه مرحله زمانی قبل از جنگ ۳۳ روزه، دوران جنگ ۳۳ روزه و بعد از آن به نمایش درمی‌آید.

در این نمایش داستان مقاومت خانواده‌ای در اثنای جنگ ۳۳ روزه در روستایشان و حوادثپس از آن گفته می‌شود و نشان داده می‌شود که پسر این خانواده به مقاومت می‌پیوندد و چگونگی برخورد این خانواده با مقاومت و فرزندی که در شرف فارغ‌التحصیلی است را ارائه می‌دهد.

بنابر این گزارش، این تئاتر را فضل الموسوی نوشته و مرکز «هنرهای نمایشی استانبولی» تهیه می‌کند و در این نمایش که یک ساعت و ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد، امیره عابد، سلیم عواضه، قاسم قاسم و قاسم استانبولی به ایفای نقش می‌پردازند.