واکنش رسانه‌های خارجی به فیلم ایرانی حاضر در جشنواره کن

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، فیلم سینمایی یک خانواده محترم به کارگردانی مسعود بخشی روز گذشته در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن نمایش داده شد.

بر اساس اعلام هالیوود ریپورتر، داستان فیلم مربوط به یک استاد دانشگاه به نام «آرش» است که در سال‌های جنگ با خاطره‌ای بد از کشور خارج شده و اکنون که پدرش در بستر مرگ افتاده در زمان ریاست‌جمهوری «احمدی‌نژاد» به ایران بازگشته و تجربیات ناخوشایندش از ناتوانی‌اش برای برقراری ارتباط با خانواده‌اش باعثمی‌شود که دائم گذشته‌ای را به یاد آورد که همیشه از آن فراری بوده است.

این فیلم که اولین تجربه سینمایی «بخشی» است، روز گذشته در بخش دو هفته با کارگردانان شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

برخی از سایت و نشریه‌های سینمایی خارج از کشور واکنش‌های متفاوتی نسبت به این فیلم داشته‌اند.

نشریه هالیوود ریپورتر درباره فیلم «یک خانواده محترم» می‌نویسد: این فیلم که از سناریوی پیچیده‌ای برخوردار است جزء آن دسته‌ از فیلم‌هایی است که شما حتی نمی‌توانید یکی از زیرنویس‌های آن را هم از دست بدهید.

هالیوود ریپورتر در ادامه متذکر می‌شود: اگرچه در این فیلم تلاش شده تا از وادی درامی که فیلم «جدایی نادر از سیمین» در آن قرار گرفته، فاصله گرفته شود، ولی در این فیلم نیز همچون فیلم «جدایی» حسی پنهان از ناامیدی در آرش(شخصیت اصلی فیلم) در ایجاد رابطه با خانواده‌اش وجود دارد.

نشریه سینمایی ورایتی نیز با اشاره به داستان فیلم «یک خانواده محترم» نوشته است: اگرچه در فلاش‌بک‌های مکرر این فیلم یکپارچگی داستان به خوبی حفظ نشده و این مطلب مخاطب را می‌آزارد ولی صداگذاری بسیار ماهرانه این فیلم، احساسی قوی از هر صحنه را در مخاطب به وجود می‌آورد، همچنین جلوه‌های بصری فیلم به خوبی ترس و هراس جاری در فیلم را به خوبی منتقل می‌کند.

هالیوود ریپورتر نیز درباره جلوههای بصری یک خانواده محترم معتقد است که مهدی جعفری (فیلمبردار)، در لوکیشن شیراز به خوبی توانسته با به تصویر کشیدن آپارتمانهای خستهکننده، ادارههای تاریک و ترافیکهای مداوم و کلافهکننده، فضای ملالآور مورد نظر فیلمساز را به مخاطب منتقل کند.