به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه شرق، مرد ۴۵ساله اي به نام رضا روز چهارم آذر سال ۸۷ در محل سکونت خود واقع در شهر قدس با دو برادر به اسامي مجتبي و علي درگير شد و توسط اين افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفت و دو روز بعد روي تخت بيمارستان جان باخت.

پس از آن پزشکی قانونی علت مرگ وی را خونریزی مغزی و عوارض ناشی از آن، در اثر اصابت جسم تیز و برنده و سنگین به ناحیه سر اعلام کرد.

این پرونده چندی بعد با صدور نیابت قضایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آنان با آغاز تحقیقات اطلاع پیدا کردند مقتول به همراه دیگر اهالی زادگاه خود در روستایی در استان قزوین از سال ها پیش بر سر تقسیم آب چشمه با اعضای خانواده ساکن روستایی دیگر اختلاف و درگیری داشتند و شدت پیدا کردن این اختلاف باعثارتکاب این جنایت شده است.

همسر مقتول در اظهاراتش گفت:? ساعت ۲۰ روز حادثه از پشت پنجره سه نفر از اهالی روستا را که بر سر موضوع چشمه آب با همسرم اختلاف داشتند در حال سوار شدن به یک زانتیا دیدم. همزمان با دیدن این سه نفر در حالی که از پله های طبقه دوم خانه پایین می آمدم، ناگهان متوجه صدای رضا شدم و وقتی به طرفش دویدم، دیدم او را با چاقو و قمه زده اند. شوهرم در همان شرایط سخت به من گفت دو برادر به اسامی مجتبی و علی او را زده اند.?

افسران جنایی پی بردند رضا در راه انتقال به بیمارستان اسامی دو برادر را به چند نفر دیگر نیز گفته است. کارآگاهان با شناسایی این متهمان در منطقه چیتگر هر دو نفر را دستگیر کردند و آنها را در اختیار شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی بخش شهر قدس قرار دادند. با گذشت یک سال از شروع رسیدگی قضایی به پرونده، در شرایطی که متهمان منکر ارتکاب جنایت شده بودند، با سپردن قرار قانونی تا زمان صدور رای دادگاه از زندان آزاد شدند. چندی بعد دادگاه رای بر محکومیت این دو داد اما علی و مجتبی فراری شده بودند و از آن زمان ردی از آنها به دست نیامده است.

سرهنگ فرامرز عباسي، معاون عمليات پليس آگاهي تهران در رابطه با اين پرونده گفت: ?با توجه به محکوميت متهمان درخصوص قتل عمد و متواري شدن دو برادر، مجوز انتشار بدون پوشش چهره آنها صادر شده است بنابراين از تمامي شهرونداني که موفق به شناسايي متهمان شده اند و اطلاعاتي درخصوص محل سکونت يا تردد آنها در اختيار دارند، درخواست مي شود اطلاعات خود را در اختيار پليس آگاهي تهران قرار دهند.?