به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، این مراسم که قرار است ۱۹ خرداد ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شود، بر اساس یک فراخوان شکل گرفته از سوی سعید کیایی از دوستان خانوادگی ابراهیمی که درباره آن زندهیاد، کار پژوهشی و نگارشی فراوانی انجام داده، منتشر شده است.

همچنین قرار است از فرزانه منصوری همسر زنده‌یاد نادر ابراهیمی دعوت شود که در این مراسم شرکت کند که البته حضور وی منوط به پذیرفتن این درخواست است.

تاکنون پیام‌های مختلف اینترنتی و تلفنی مبنی به حضور در این مراسم دریافت شده و همچنان هم امکان اعلام آمادگی برای حضور در مراسم یادبود نادر ابراهیمی وجود دارد.

این مراسم به صورت کاملًا خودجوش و بدون همراهی هیچ نهاد دولتی و غیردولتی انجام می‌گیرد و صرفا برنامه‌ای است که علاقمندان به نادر ابراهیمی درصدد تدارک آن هستند.

همچنین پیشنهاد شده است که علاقمندان نامه‌ای به همسر زنده‌یاد نادر ابراهیمی بنویسند که در صورت حضور وی در مراسم به او داده خواهد شد. اگر هم فرزانه ابراهیمی در مراسم چهارمین سالگرد نادر حضور نیابد، سعید کیایی به نیابت از نگارندگان، نامه‌ها را به وی خواهد رساند.

افرادی که امکان نوشتن نامه‌های کاغذی را ندارند، می‌توانند نامه‌های الکترونیک خود را از طریق پست الکترونیکی(ایمیل) در اختیار کیایی بگذارند.

نادر ابراهیمی نویسنده، شاعر، فیلمساز و خالق آثاری چون سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما آمد در سن ۷۲ سالگی پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری ۱۶ خرداد ماه ۱۳۸۷ درگذشت.