به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سردار دكتر اسكندر مومني، با اشاره به اينكه بر اساس آخرين آمارها نمره منفی حدود چهار هزار راننده متخلف بين ۲۰ تا ۳۰ است هشدار داد: این رانندگان در آستانه ضبط گواهينامه قرار دارند و بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتي كه نمره منفي گواهينامه این افراد به ۳۰ برسد، به مدت سه ماه از رانندگي محروم خواهند شد و بدین ترتیب باید بگوییم این رانندگان نمی توانند به سفرهای تابستانی بروند.

وی افزود: این افراد پس از پایان مدت محرومیت با پرداخت چهارصدهزار ریال جریمه نقدی مجددا می‌توانند اجازه رانندگی دریافت کنند. از سوی دیگر این دسته از رانندگان چنانچه در مرحله بعد بر اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۵ نمره منفی دریافت کنند گواهینامه آنها به مدت ۶ ماه ضبط و پس از آن با پرداخت ششصدهزار ریال مجوز رانندگی می‌گیرند و اما در صورتی که راننده مذکور مجددا بر اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۰ نمره منفی دریافت کنند، گواهینامه فرد ابطال شده و بعد از یک‌سال برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال جریمه اجازه رانندگی مجدد می‌گیرند.

رییس پلیس راهور ناجا از آغاز فاز جدید برخورد با تخلفات رانندگی از تیرماه خبر داد و به ایسنا گفت: با اجرای مرحله جدید قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، از ابتدای تابستان با هشت تخلف تعیین شده از جمله عدم استفاده از کمربند کلاه ایمنی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انجام تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی برخورد می‌شود.

به گفته وی پلیس در تابستان امسال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اجازه نخواهد داد که معدود رانندگان پرخطر جان سایر رانندگان قانونمند را به خطر بیاندازند.

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش تصادفات و تلفات رانندگی در تعطیلات اخیر خبر داد و به ایسنا گفت: متاسفانه میزان تصادفات و تلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به علت افزایش تعداد روزهای تعطیلی، رشد داشته است که بر این اساس پلیس راهور ناجا مرحله جدید برخورد با تخلفات رانندگی را همزمان با آغاز فصل تابستان در دستورکار دارد.

وی با اشاره به ثبت رکورد کاهش ۱۵.۸ درصدی کشته های تصادفات رانندگی در فروردین ماه سال جاری بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی اظهارامیدواری کرد که با همکاری خوب رانندگان در فصل تابستان امسال نیز شاهد ادامه روند کاهش کشته های تصادفات رانندگی باشیم.