اهالی سینما در انتظار حمایتی شایسته‌ از مسئولان

به گزارش افکارنیوز به نقل از خانه ملت، سید جلال یحییزاده با تاکید بر ضرورت جمایت از سینما گفت: نظام کشور ما حمایت ویژه و شایستهای از سینما نداشته است که توقع و انتظار خاص و ویژه هم داشته باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برای فراهم ساختن امور سخت‌افزاری، تهیه فونداسیون و حمایت‌های نرم افزاری، قدمهای بهتری برداشته شده بود، قطعا برخی از این نزاع‌ها و اختلافات و کشمکش‌ها میان مسئولان مرتبط سینما و نهادهای غیردولتی سینمایی در یکی دو سال اخیر، صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به ضرورت وجود رأفت و محبت عملی و جدی با اهالی هنر به‌ویژه در بخش سینما، تصریح کرد: نباید این تصور میان هنرمندان به وجود آید که مسئولان فرهنگی کشور، همیشه به دنبال دخالت و فضولی در کار آنها هستند؛ بلکه باید ما را کمک‌رسان خود بدانند تا از این رهگذر، بسیاری از اشکالات این حوزه را با یک تذکر برطرف کرد.

نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه " فضای فعلی نشان‌دهنده فاصله میان اهالی سینما و مسئولان مرتبط بر دستگاه سینماست "، ادامه داد: وقتی سینما به عنوان صنعت تعریف می‌شود، ضرورت دارد دستگاه‌های پیشرفته وارد عرصه فیلمسازی شود زیرا پیشرفت در تولید، جلوه‌های ویژه و امور محتوایی و شکلی، به پیشرفته‌ترین و بهترین تکنولوژی‌هادر بخشهای مختلف نیاز دارد.

نمی‌توان با تکنولوژی‌های فرسوده، توقع امروزی بودن سینما را داشت

عضو فراکسیون ورزش مجلس هشتم تصریح کرد: سینما یک هنر جدید است و ما حق نداریم با تکنولوژی‌های فرسوده، قدیمی و مندرس که از دور خارج شده، سینما را به شکل نوین و امروزی جلو ببریم؛ زیرا وقتی می‌توان از سینما، توقع آن‌لاین و به‌روزبودن داشت که تجهیزات و امکانات امروزی در اختیار آنها قرارگیرد و متاسفانه ما هنوز در این زمینه اقدام جدی نداشته‌ایم.

یحیی‌زاده با بیان اینکه " در صورت تجهیز سینما به امکانات پیشرفته، می‌توان بیش از این به مخاطب جهانی فکر کرد " گفت: هنرمندان و اهالی سینمای کشور ما، قابلیت‌، توانمندی و پتانسیل خوبی از جهت فنی دارند که در زمینه‌های مختلف نیز نشان داده شده است و با توجه به اینکه، به‌خصوص در چند سال اخیر، چشم دنیا به دنبال سینمای ایران بوده نیاز است حمایت تکنولوژیکی مادی، معنوی و بین‌المللی از اهالی هنر صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم تاکید کرد: هنرمندان باید احساس کنند مسئولان و متولیان فرهنگی پشتیبان آنها هستند زیرا در چنین شرایطی، فضا برای ارائه تولیدات فاخر به جهان مناسب میشود.