به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم ويدئويي تهران با اعلام اين خبر افزود: ۶ اثر ويدئويي از كشور آلمان در اين به نمايش در ميآيد.

بر پایه این خبر؛ عناوین آثار پیش بینی شده برای بخش چشم انداز فیلم‌های ویدیویی آلمان به این ترتیب است: " روزی برای معجزه " به کارگردانی آندراس پروچسکا، " سفر زندگی " به کارگردانی ولف گرم، " حالا یا هرگز " به کارگردانی نیکولا مولرسچن، " جنایت در شب " به کارگردانی فرانزیسکا میرپریس، " وطنم آفریقا " به کارگردانی ادهاد ریدلسپرگ و " کارامان " به کارگردانی تاماریگیت – برانکاپریس در چشم انداز فیلم ویدئویی آلمان در طول روزهای برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این خبر اشاره شد: منتخبی از فیلم های متقاضی کشورهای مختلف در بخش مسابقه بین الملل به رقابت خواهند پرداخت.

*********

رضایی مدیرمجموعه سینمایی فلسطین از آماده سازی مجموعه سینمایی فلسطین برای میزبانی از جشنواره ویدیویی تهران خبر داد و گفت: تاکنون انعکاس جشنواره فیلم ویدیویی تهران خیلی خوب بوده است.

وی در گفتگویی افزود: تاکنون، جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران به لحاظ اطلاع رسانی و انعکاس در رسانه های گروهی خوب عمل کرده و پیش بینی می‌شود جشنواره خوب، پررونق و باشکوهی را پیش رو داشته باشیم.

به گفته وی؛ شمارش معکوس برای اجرای این رویداد سینمایی آغاز شده و کادر همکاران ما در فلسطین آمادگی لازم را برای این جشنواره دارند.

رضایی ادامه داد: درحال حاضر نمی توان ارزیابی واقعی و درستی از جشنواره داشت چون، هنوز، شروع نشده ولی انشاالله جشنواره خوبی می شود.

مدیرمجموعه سینمایی فلسطین عنوان کرد: فعلا، تبلیغات شهری آغاز شده، رسانه‌های جدی‌تر شدند و از نظر دکور وتزیینات داخلی، با کمک دفترجشنواره کارها را انجام می‌دهیم.

وی گفت: تجهیزات و سیستم‌هایمان را یک مقدارسرویس می‌کنیم ودر حال آماده سازی سالن برای جشنواره هستیم.

رضایی با اشاره به فصل امتحانات خاطر نشان ساخت: به نظرم باید یک تبلیغات محیطی بیشتری را انجام داد؛ البته به نظرم استقبال می شود چون خود فیلم سازان ومهمانانشان که بیایند خودش خیلی مهم است.

وی افزود: انعکاس جشنواره تا به حال خوب بوده و خوب پرداختند وانشاالله خوب هم از آب در می آید.

********* نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران همزمان در استان گیلان و در شهر رشت برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران؛ ناصر باکیده مدیر بخش برنامه‌های جنبی جشنواره با اعلام این خبر افزود: این همزمانی از تاریخ ۲۸ خرداد تا ۶ تیر در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء شهر رشت برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری همزمان جشنواره در استان گیلان به منظور بهره مندی اقشار مختلف به ویژه هنرمندان و خانواده ها و ایجاد فرصت های عادلانه و گسترش ابعاد برگزاری پیش بینی شده است. باکیده با بیان اینکه برگزاری همزمان جشنواره در استان گیلان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت می گیرد، خاطر نشان ساخت: درخصوص برنامه های جشنواره علاوه بر نمایش آثار مسابقه به نشست های تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ هنرمندان و سینماگران استان گیلان اشاره کرد.

وی خبر داد: آیین اختتامیه این جشنواره در استان گیلان درتاریخ ۶ تیر ماه با حضور محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره و تعدادی از مدیران ستادی و مدیران و مسئولان و هنرمندان استان صورت می گیرد.

*********

همزمان با برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران؛ نمایشگاه عکسی با محوریت " خلیج فارس " در جزیره ابوموسی برپا می شود.

روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه مجموعه‌ای ازعکس‌های مرحوم کوروش گرمساری و امید علیزاده و آثاری از هنرندان استان هرمزگان با موضوع " طبیعت و عکاسی زیر آب " از تاریخ ۲۸ خرداد تا ۴ تیر ماه در ابوموسی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

دراین خبرعنوان شد: برپایی نمایشگاه عکس ازجمله برنامه‌های جنبی جشنواره در جزیره ابوموسی است که در کنار نمایش فیلم ها پیش بینی شده است.

************* روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران با اعلام این خبر اسامی هیات داوری بخش مسابقه سینما ویدیو جشنواره را به این ترتیب معرفی کرد: حسین زندباف، پوران درخشنده ازکارگردان سینمای ایران، سعید رجبی فروتن مدیر کل توسعه و همکاری های سمعی و بصری نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینمای ایران و آرش معیریان کارگردان سینما بر پایه این خبر این هیات قرار است آن دسته از اثار سینمایی ایرانی را که طی سال های ۸۹ و ۹۰ به شبکه های ویدیو رسانه راه یافته‌اند، ارزشیابی و داوری نمایند. در این خبرعنوان شد: تکیه بر ارزش های هنری فیلم ها، جذابیت قصه و کثرت مخاطب از جمله ملاک ها و شاخص های داوری در این بخش ذکر شده است.

*******

طی احکامی جداگانه از سوی محمدرضا عباسیان دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران داوران این جشنواره در جزیره ابوموسی منصوب شدند. روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران با اعلام این خبر افزود: هیاتی متشکل از آقایان: خوبیار سالاری، عبدا خداکریمی وغلام سبزیکار از فیلمسازان و هنرمندان استان هرمزگان به عنوان هیات داوری جشنواره در جزیره ابوموسی معرفی شدند.

برپایه این خبر؛ این هیات قراراست آثار بخش مسابقه ایران(رویش یاس ها) ی جشنواره را داوری نمایند. از برترین آثار معرفی شده از سوی این هیات در مراسم اختتامیه جشنواره در سالن آموزش و پرورش ابوموسی قدردانی به عمل می‌آید.

***************

از خانواده شهید اسحاق داراء و شهید اسدا… رئیسی از شهیدان جزیره ابوموسی در مراسم اختتامیه همزمانی نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران در ابوموسی قدردانی می شود. روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران با اعلام این خبرافزود: تقدیر جشنواره فیلم ویدیویی تهران از مقام شامخ شهداء ابوموسی درآیین پایانی جشنواره در جزیره در تاریخ ۴ تیر ماه صورت می گیرد.

برپایه این خبر؛ برنامه قدردانی از خانواده شهیدان جزیره ابوموسی در مراسم اختتامیه جشنواره با حضور کاروان هنرمندان و سینماگران مهمان و مدیران و مسئولان جشنواره و استان هرمزگان صورت می گیرد.

پیش بینی جایزه تماشاگران برای برترین فیلم‌ها در بخش مسابقه ایران و بین‌الملل جشنواره ویدیویی تهران برترین فیلم‌ها از نگاه تماشاگران در بخش مسابقه ایران و بین‌الملل جشنواره ویدیویی تهران معرفی می شود.

روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران اعلام کرد: دو فیلم برتر از نگاه تماشاگران در بخش مسابقه ایران و بین الملل جشنواره ویدیویی تهران انتخاب می‌شود.

بر پایه این خبر؛ فیلم‌های برتر از نگاه تماشاگران در جشنواره بر اساس آرای مردمی و جمع‌بندی آن‌ها معرفی می شود.

در این خبر عنوان شد: فیلم‌های برتر از نگاه تماشاگران از میان آثار بخش مسابقه ایران(رویش یاس ها) و بخش بین‌الملل جشنواره انتخاب می شوند. از سازندگان این آثار در مراسم اختتامیه جشنواره تقدیر می شود.

************

نمایش فیلم مستند " خلیج فارس " در مراسم افتتاحیه جشنواره ویدیویی تهران در ابوموسی فیلم مستند " خلیج فارس " به کارگردانی نادر رونده در مراسم افتتاحیه جشنواره ویدیویی تهران در سالن آموزش و پروش جزیره ابوموسی به نمایش در می آید.

مستند خليج فارس نگاهي دارد به زيباييها و ظرفيتهاي خليج فارس كه توسط محسن رئيسي تصويربرداري شده است. اين فيلم محصول اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هرمزگان است و به مدت ۹ دقيقه آماده نمايش شده است.