به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، حسن کسایی از استادان برجسته موسیقی ایرانی و نوازنده سرشناس نی بود. او در سال ۱۳۲۹ برای اولینبار نی را به ارکستر برد و با ارکستر رادیو ارتش اصفهان همکاری خود را شروع کرد. از سال ۱۳۴۶، فضای کاری کسائی ابعادی جهانی پیدا کرد که یک صفحه دورو در مایههای شور و ماهور از نوازندگی نی او به همراه تنبک جهانگیر بهشتی توسط کمپانی C.B.S فرانسه ضبط و در سال ۱۳۵۴ در نقاط مختلف جهان پخش شد.کسایی در ۲۵ خرداد سال جاری پس از سپریکردن دو ماه در حالت کما درگذشت اما مراسم خاکسپاری وی در سکوت خبری و به صورت شبانگاهی با حضور جمعی از اعضای خانواده و شاگردان طبق وصیت او مبنی بر خاکسپاری در کنار مقبره استاد تاج اصفهانی، در تخت فولاد اصفهان و در فاصله کمی از مقبره این استاد موسیقی به خاک سپرده شد.

با توجه به اهمیت این شخصیت فرهنگی در تاریخ موسیقی و خدماتی که در این حوزه داشته است، برنامه موسیقی این هفته هفت اقلیم که ۳۱ خرداد پخش می‌شود به بررسی ابعاد مختلف زندگی حرفه‎ای حسن کسائی اختصاص دارد.

برنامه هفت اقلیم کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه الی ۲۱ از موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می شود.

فرزانه ابراهیمزاده کارشناسی، امیرحسین محمودی سردبیری، ناصر قوامپور اجرا و مرتضی صداقتگو تهیه کنندگی برنامه روزهای چهارشنبه هفت اقلیم را که به میراث فرهنگی میپردازد، برعهده دارند.