به گزارش افکارنیوز به نقل از شرق،ماموران كلانتري تهراننو چند روز قبل حين گشتزني در بلوار ابوذر به سرنشينان خودرو روآ مشكوك شدند و دستور ايست دادند. راننده در اين هنگام بر سرعت خودرو افزود و به اين ترتيب تعقيب و گريز آغاز شد و بالاخره يكي از سرنشينان خودرو كه جواني ۲۷ ساله به نام رضا بود دستگير و مشخص شد خودروي روآ بهمن سال گذشته از خيابان پيروزي به سرقت رفته است.

رضا وقتی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت در بازجویی‌ها گفت: «به عنوان مسافر سوار خودرو روآ شدم و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن یا سارق بودن راننده‌اش ندارم و نمی‌دانم اصلا چرا دستگیر شده‌ام.» کارآگاهان در گام بعدی به تحقیق از مالک خودرو پرداختند و اطلاع پیدا کردند او بدون هماهنگی با پلیس و با هدف پس‌گرفتن اتومبیل مبلغ ۲۰۰‌هزار تومان به سارق پرداخت کرده است. این مرد گفت: دو روز قبل از کشف خودرو، فردی با من تماس گرفت و ضمن معرفی خود به عنوان سارق مدعی شد در صورت پرداخت مبلغ ۲۰۰‌هزار تومان پول از طریق عابر بانک، در کمتر از چند ساعت محل خودرو را به من اطلاع خواهد داد، من هم این مبلغ را واریز کردم اما آن مرد به وعده‌اش عمل نکرد. کارآگاهان در ادامه صاحب حسابی را که مالباخته به آن پول واریز کرده بود شناسایی کردند و فهمیدند این زن ۳۰ ساله که مژگان نام دارد کارت عابر بانک خود را ابطال و حسابش را مسدود کرده است.

مژگان در بازجویی‌ها گفت: «چندی پیش به عنوان مسافر به مقصد میدان امام‌حسین سوار خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ شدم و راننده آن با طرح این موضوع که برای دریافت پول نیاز به عابربانک دارد از من خواست کارتم را به امانت در اختیار او قرار بدهم. من با هدف کمک کردن این کار را انجام دادم راننده سپس با فردی تماس گرفت و شماره کارت مرا به او داد و دقایقی بعد مبلغ ۲۰۰‌هزار تومانی را که به حسابم واریز شده بود از بانکی در تهران‌نو دریافت کرد. راننده بعد از آن خواست اجازه بدهم کارت یک روز پیش او بماند چون در حسابم پولی نداشتم مخالفتی نکردم اما با گذشت این مدت، هرچه با شماره‌تلفن همراه راننده تماس گرفتم کسی پاسخگو نبود برای همین هم کارتم را سوزاندم.

کارآگاهان بعد از اطلاع از این جزییات به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک پرداختند و تصویر متهم و خودروی پژو ۴۰۵ را به دست آوردند آنها ضمن شناسایی مالک اتومبیل فهمیدند تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به برادر او به نام «محمد. ق» است که گاهی اوقات ماشین را به بهانه مسافربری به امانت می‌گیرد. بالاخره تحقیقات به نتیجه رسید و متهم ۲۵ ساله دستگیر شد.

او در بازجویی‌ها گفت: «سرقت خودرو توسط سارقی حرفه‌ای به نام احسان انجام شده و مبلغ ۲۰۰‌هزار تومان را نیز به او تحویل داده‌ام.» احسان مردی ۴۰ساله و از مجرمان سابقه‌دار بود که بنا به اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای مکان مشخصی برای زندگی نداشت و طبق آخرین اطلاعات، در مسافرخانه‌های جنوب‌تهران به سر می‌برد. کارآگاهان با تحقیق از مسافرخانه‌های موردنظر و ردیابی متهم فهمیدند او قصد دارد پژو ۴۰۵ سبزرنگ مسروقه‌ای را بفروشد و در حال حاضر نیز شب‌ها را در همین ماشین می‌خوابد.

سرانجام احسان در عملیاتی شبانه در منطقه افسریه بازداشت شد. متهم به سرقت روآ، پژو ۴۰۵ سبزرنگ و همچنین چندین دستگاه خودرو دیگر در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد و درباره شگردش گفت: «با پرسه‌زنی در کوچه‌‌ها، خودروهایی را که صاحبان آنها قصد داشتند داخل پارکینگ بروند، تحت‌نظر قرار می‌دادم اگر راننده برای بازکردن در پارکینگ خودرو را به صورت روشن رها می‌کرد، بلافاصله از این فرصت استفاده و ظرف چند ثانیه خودرو را سرقت می‌کردم.» کارآگاهان در ادامه یکی دیگر از مالباختگان را که خودروی تویوتاکمری وی به سرقت رفته بود شناسایی کردند، این مرد گفت: «زمانی‌که ماشین به سرقت رفت، اسناد و مدارک مالکیت متعلق به چند قطعه زمین، منزل و… به ارزش چهار‌میلیارد تومان نیز داخل آن بود.

فردای روز سرقت، سارق با تلفن‌همراه من تماس گرفت و پیشنهاد دریافت مبلغ ۲۰۰‌میلیون تومان در ازای اسناد و مدارکم را داد و من هم موضوع را به پلیس اطلاع دادم.» احسان با وجود اعتراف به سرقت خودرو، منکر هرگونه تلاش برای اخاذی شد و ادعا کرد پس از سرقت خودرو، اسناد و مدارک مالباخته را به اداره پست تحویل داده است. او بعد از چند جلسه بازجویی بالاخره محل نگهداری اسناد مسروقه را به پلیس معرفی کرد و ماموران با کشف این مدارک، آنها را به صاحبش پس دادند. بنا بر این گزارش احسان همچنان در بازداشت است و تحقیقات از او برای افشای سایر جرایم احتمالی‌اش ادامه دارد.