به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مجتبی قزلباش در مشهد اظهار کرد: دومین همایش دبیران کانونهای مدارس اسلامی سراسر کشور روز ۸ تیرماه و با حضور حداد عادل رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی، زاهدی رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس و جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد وکلات در محل تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسانرضوی برگزار میشود.

وی، با اشاره به اهداف این اجلاس تصریح کرد: تبیین اهداف و سیاست‌های راهبردی تعالی و توسعه از مهمترین اهداف این همایش بوده، همچنین تبادل تجربیات دبیران برای دستیابی به توسعه تربیت دینی در مدارس و مدلسازی مدرسه اسلامی با شعار " مدرسه اسلامی، راهگشای تحول بنیادین " از دیگر اهداف این اجلاس است.

مدیر روابط عمومی دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی افزود: همچنین فرشیدی دبیرکانون مدارس اسلامی، مدیران و مسئولان مدارس اسلامی، شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، مذهبی و علمی که بالغ بر ۳۵۰ نفر هستند، نیز در این همایش حضور دارند.

قزلباش اعضای هیئت مؤسس این کانون را محمود فرشیدی، ناصر باهنر، لباف‌زاده، فرید‌الدین حداد عادل، ‌آیت‌الله ایزدیان، حمید سعیدی‌نژاد، سید محسن بهفر، علی اصغر روغنی زاده، محمود لولاچیان، احمد شجاعیان اعلام کرد.

وی همچنین به اعضای هیئت امنای این کانون اشاره کرد و گفت: این اعضاء شامل آیت‌الله مهدوی کنی، ‌ آیت‌الله سید علی غیوری، حجت الاسلام و‌المسلمین سید علی اکبر حسینی، غلامعلی حداد عادل، محمود لولاچیان، محمود فرشیدی، ناصر باهنر، احمد شجاعیان، سید محسن بهفر، علی اصغر روغنی‌زاده، طیبه ماهروزاده، حدادیان، توحیدی و حمید سعیدی‌نژاد هستند.

مدیر روابط عمومی دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی شاخصه‌های مدارس اسلامی در مقایسه با سایر مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدارس غیر دولتی مدنظر ماست لذا مدارس غیر دولتی که با هدف تحقق تعلیم و تربیت اسلامی و دینی تاسیس شده‌اند و مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌هایشان به طور کلی با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌شود، مدارس اسلامی قلمداد می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدارس فراوانی بعد از پیروزی انقلاب توسط نخبگان و دلسوزان بحثتعلیم و تربیت اسلامی، شکل گرفت که نگاهی عمیق تر و جدی‌تر به این مسئله داشت، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر، اساسنامه اینگونه مدارس، وقف ولی فقیه و یا وقف به ائمه معصومین(ع) ذکر شده است این بدین معنا که اگر به هر دلیلی آن آموزشگاه منحل شد مجموع امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن به صورت وقف امامان معصوم(ع) یا ولی فقیه خواهد بود بنابراین مدارسی که توجه خاصی به بحثتربیت اسلامی و دینی دارند می‌توان آنها را در زمره مدارس اسلامی قلمداد کرد.

وی وجه تمایز دومین همایش با همایش پیشین را برشمرد و عنوان کرد: دومین همایش دبیران کانون‌های مدارس، امسال با رویکردی ملی‌تر و رسانه‌ای نسبت به سال گذشته برگزار می‌شود و زمینه حضور شخصیت‌ها و مسئولان فرهنگی، آموزشی، مذهبی و علمی مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی به این اجلاس فراهم شده است.

مدیر روابط عمومی دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی از برگزاری نمایشگاه تولیدات نهادها فرهنگی و آموزشی درباره تعلیم و تربیت اسلامی در حاشیه همایش خبر داد و گفت: در حاشیه این همایش و همزمان با برگزاری اجلاس، نمایشگاهی از دستاوردهای تربیتی مدارس اسلامی و دستاوردهای فرهنگی نهادها و سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی، برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه می‌تواند زمینه تعامل کانون‌ها و تبادل نظرات و تجربیات مدیران و مؤسسان مدارس را با یکدیگر فراهم کند، ادامه داد: این نمایشگاه برندی از مجموعه فعالیت‌ها و کارکردهای مدارس اسلامی است که در حوزه فعالیت‌های تربیتی و اسلامی در سطح مدارس اجرا کرده‌اند.

قزلباش افزود: حضور شخصیت‌های بنام و مهم کشوری که در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی فعالیت می‌کنند، می‌‌تواند گامی مؤثر در راستای عملی شدن اهداف کانون باشد.

وی افزود: این نمایشگاه بیش از ۱۰ غرفه را شامل می شود که روزهای ۷،۸ و ۹ تیرماه در محل خانه معلم واقع در بلوار وکیل‌آباد، خیابان فارغ‌التحصیلان دائر است.

مدیر روابط عمومی دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی، خاطر نشان کرد: مدارس امام حسین(ع)، امام رضا(ع)، مصداق و نوین از مشهد، مجتمع امام صادق(ع)، موسسه فرهنگی نور و نشاط و جامع تعلیمات از تهران در این نمایشگاه دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

قزلباش با اشاره به اینکه تلاش ما بر آن است تا مجموعه تولیدات سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی آموزش و پرورش را به نمایش گذاریم، تصریح کرد: درصدد هستیم این نمایشگاه بستر مناسبی برای شناخت توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی باشد که در سازمان‌ها انجام گرفته است و این موضوع می‌تواند قطعاً راهبردی اساسی برای پیشبرد اهداف کانون مدارس اسلامی کشور باشد.

مدیر روابط عمومی دومین اجلاس دبیران کانونهای مدارس اسلامی، متذکر شد: نخستین همایش کانون مدارس اسلامی در بیست و ششم ماه گذشته در سالن اجتماعات دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد و یک هفته بعد هیئت مدیره کانون مدارس اسلامی انتخاب شد.