نجات ۱۱ تن از محاصره آتش در مرکز پایتخت

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، مرتضی اصفهانی، مدیر منطقه يك عملیات سازمان آتشنشانی تهران دراينباره گفت: درپی وقوع این آتشسوزی ستاد فرماندهی آتشنشانی تهران، آتشنشانان ایستگاههای ۴۶، ۱۸، ۷۳ و گروه امداد و نجات ایستگاه يك را در ساعت ۲۰:۵۵ شب گذشته به محل حادثه در خیابان فردوسی پایینتر از چهارراه کوشک اعزام کرد.

وی افزود: در هنگام رسیدن نیروهای عملیات آتش و دود زیادی از ضلع شمال‌غربی، جنوب و پشت‌بام این ساختمان دیده می‌شد که آتش‌نشانان با اطلاع از وجود افراد حبس شده در ساختمان، عملیات خود برای خارج‌کردن ساکنان از طریق نردبان و راه پله را آغاز کردند.

اصفهانی با بیان اینکه در این عملیات، آتش‌نشانان با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی، آتش را مهار و خاموش کردند، خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی از چاهک آسانسور به طبقات بالا سرایت پیدا کرده بود که باعثمحبوس‌شدن ۱۱ تن در طبقات دو و چهار این ساختمان شده بود که با کمک آتش‌نشانان از دودگرفتگی و خطرات احتمالی دیگر نجات پیدا کردند.

مدیر منطقه يك عملیات سازمان آتشنشانی تهران با اشاره به مصدومیت دو تن از آتشنشانان گفت: در جریان این آتشسوزی و به علت شدت دود و آتش در این ساختمان دو نیروی عملیات دچار دودگرفتگی شدید شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال پیدا کردند.