به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر ، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ تیر امسال با شکایت پسر جوانی ماموران گشت انتظامی از زورگیری چهار سرنشین یک دستگاه پراید از او باخبر شدند.

با توجه به اظهارات این جوان ۲۵ ساله، مأموران گشت انتظامی اقدام به اجرای طرح مهار جهت شناسایی و دستگیری سرنشینان خودرو پراید نقره ای رنگ کردند که نهایتا ساعت دو بامداد، مأموران موفق به شناسایی خودرو پراید در تقاطع ایران خودرو و دستگیری هر چهار سرنشین داخل آن شدند. بلافاصله سرنشینان پراید از سوی شاکی مورد شناسایی قرار گرفتند و در بازرسی از داخل خودرو نیز اسناد و مدارک شناسایی و عابر بانک متعلق به شاکی پرونده و همچنین اسناد و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از افراد دیگر نیز کشف شد.

با دستگیری و انتقال متهمان به کلانتری ۱۵۴ چیتگر و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری در پوشش مسافرکشی، پرونده به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران و جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم، شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی و به مقصد شهریار سوار یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ با چهار سرنشین جوان شدم. زمانی که قصد سوار شدن به ماشین را داشتم، یکی از سرنشینان عقب با طرح این ادعا که وی زودتر از من و کمی جلوتر پیاده خواهد شد، از من درخواست کرد تا در کنار بنشیند. من نیز به ناچار در صندلی عقب و بین دو سرنشین عقب خودرو قرار گرفتم. هنوز مسافت زیادی را به سمت شهریار نرفته بودیم که ناگهان سرنشینان عقب پراید با استفاده از جسم نوک تیزی که آنرا در پهلویم فشار می دادند مرا مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد خود را به همراه ساعت، گوشی تلفن همراه و عابر بانک را همراه با رمز کارت به آنها تحویل دهم.

با توجه به شناسایی متهمان از سوی شاکی پرونده و کشف اسناد و اموال متعلق به شاکی پرونده از داخل خودرو پراید، هر چهار متهم به زورگیری اعتراف و انگیزه خود از زورگیری را " تهیه پول برای هزینه مسافرت و گردش " عنوان کرده و مدعی شدند که در زمان زورگیری تنها از یک سیخ مخصوص کباب، استفاده کرده اند.

یکی از متهمان به نام " پیمان. ط " ۲۲ ساله که به گفته سایر متهمان، به پیشنهاد وی اقدام به زورگیری کرده بودند، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: ۹ تیر ماه یکی از دوستانم - صاحب خودرو پراید - به هویت غلامرضا با من تماس گرفت و عنوان داشت که قصد دارد تا برای گردش به جاده شمال برود و پیشنهاد داد تا برای آنکه در این گردش تنها نباشد، من نیز به همراه دو نفر دیگر از دوستانمان به اسامی ابراهیم و هوشنگ، همراه او باشیم.



وی ادامه داد: پس از گذاشتن قرار برای رفتن به جاده شمال و تهیه مقداری موادغذایی، به سمت جاده شمال حرکت کردیم که تصمیم به زورگیری گرفتیم تا هزینه مسافرت و گردش خود را تأمین کنیم. برای همین در حالیکه من به همراه هوشنگ در صندلی عقب پراید نشسته بودیم، پس از سوار شدن یک جوان و با استفاده از یک سیخ مخصوص کباب اقدام به زورگیری کرده اما تنها مبلغ ۲۰ هزار از زورگیری بدست آوردیم و پس از آن و در مدت کوتاه پس از زورگیری، توسط مأموران دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی - رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: با توجه به دهها فقره سرقت مشابه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و همچنین وقوع سرقت های مشابه در مناطق شهریار، شهریار، صالح آباد، نصیرآباد و…، در حال حاضر شناسایی دیگر مالباختگان پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.