به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ثبت نام دانشجویان میهمان واحدهای پیام نو و میهمان از سایر دانشگاهها تا ۳۰ تیرماه امکان پذیر است و انتخاب واحد دانشجویان برای ترم تابستان جاری دانشگاه پیام نور از ۲۶ تیرماه تا ۸ مرداد ماه به صورت زمان بندی شده از طریق سایت جامع خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور (سایت گلستان) امکان پذیر خواهد شد.

عناوین دروس ترم تابستان

دروس انتخابی حداکثر ۶ واحد درسی است که اسامی درسها به این شرح اعلام شد: ارائه تمام دروس عمومی غیرمعارفی، دروس ترمهای ۶،۷، ۸ و ۹ مقطع کارشناسی به استثنا دروس عملی، دروس جبرانی و دانشپذیری کارشناسی ارشد، دروس ارزشی و مهارتی(برای دانشجویان ورودی ۸۶ که مدرک پیش دانشگاهی ندارند) و ارائه درس پایان نامه برای کارشناسی ارشد مشروط بر اینکه حداکثر ۶ واحد درسی باشد.
برای دانشجویانی که در طرح ضیافت اندیشه شرکت می کنند ۴ واحد درسی معارفی و این ۴ واحد جزء ۶ واحد مجاز ترم تابستان محاسبه می شود.

دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه مقطع کارشناسی بر اساس برنامه ۹ ترمه در تابستان سال آخر تحصیل ارائه می شود.

دانشجویان تنها مجازند دروسی را انتخاب کنند که دارای کد انتخاب واحد و تاریخ امتحان باشند و علاوه بر این دانشجویانی که شرایط معرفی به استاد را دارند(به غیر از دروس عملی) می توانند با مراجعه به مرکز مربوطه و تکمیل فرم درس مورد نظر را انتخاب کنند.

مهلت پرداخت شهریه تا ۱۲ مردادماه اعلام شده و تمام دروس ترم تابستان به صورت خودخوان و فاقد نمره میان ترم خواهد بود.

عدم برگزاری ترم تابستان در مراکز برون مرزی

همچنین ترم تابستان در مراکز بین الملل(برون مرزی) دانشگاه اجرا نمی شود و دانشجویان دوره های الکترونیکی کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب واحد دروس جبرانی و دانشپذیری به صورت خودخوان هستند.

دانشجویانی که فقط با ۶ واحد درسی دانش آموخته می شوند، در صورت عدم ارائه آن دروس می توانند دروس غیرعملی مذکور را در سایر دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان تحصیل کنند.

ترم تابستان فاقد معدل و تنها نمرات ترم تابستان در معدل کل تاثیرگذار است.

قوانین تکدرس در دانشگاه پیام نور

تکدرس زمانی مقدور است که دانشجو فقط یک عنوان برای فراغت از تحصیل داشته باشد و چنانچه دانشجویی بیش از یک عنوان درسی داشته باشد و در تکدرس شرکت نمایند تکدرس مورد قبول نیست.

علاوه بر این، شهریه دروس تکدرس ۵۰ درصد شهریه متغییر و شهریه ثابت کامل دریافت می شود.