به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز در جلسه پلیس این شهرستان چگونگی دستگیری سارق نانواییهای رشت را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت آرد از نانوایی‌های رشت با تشدید فعالیت‌های پلیس سرانجام سارق نانوایی‌های این شهرستان به نام سعید ۳۲ ساله پس از سرقت ۱۰ کیسه آرد از یک نانوایی مشاهده شد.

این مسئول ادامه داد: سعید با دیدن پلیس قصد فرار با یک دستگاه خودروی وانت پیکان را داشت که در عملیات تعقیب و گریز عوامل گشت کلانتری ۲۲ رشت دستگیر شد.

به گفته وی این متهم که در مقر کلانتری به تعداد ۱۰ فقره سرقت آرد از نانوایی‌های رشت اعتراف کرده بود برای بررسی بیشتر به کارآگاهان آگاهی تحویل داده شد.

کارگرنیا بیان کرد: پس از انجام انگشت‌نگاری و مشخص شدن هویت این سارق برای کارآگاهان، او به ۹ فقره سرقت دیگر اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان آگاهی در اجرای اعترافات این شخص دو مال‌خر را نیز دستگیر کردند، خاطرنشان کرد: پلیس با تشکیل پرونده، سه متهم را به دادگاه معرفی کردند که در نتیجه هر سه نفر راهی زندان شدند.

فرمانده انتظامی رشت در ادامه از کشف یک‌هزار لیتر نفت سفید قاچاق در این شهرستان خبر داد.

وی اضافه کرد: ماموران به دنبال گزارش مردمی مبنی بر یک مورد درگیری در بخش خمام رشت بلافاصله به محل اعزام شدند و گروه‌های عملیاتی پس از حضور در محل مشاهده کردند که رئیس و عوامل شرکت نفت رشت شخصی به نام یدالله ۳۰ ساله را گرفته و عنوان می‌کنند که وی به همراه یک راننده تریلی در حال بارگیری نفت سفید قاچاق بوده و راننده تریلی متواری شده است.

واثق کارگرنیا تصریح کرد: ماموران متهم را دستگیر کردند و متعاقب آن با انجام بررسی‌ها و اعترافات متهم، راننده تریلی به نام سجاد ۲۵ ساله که نفت بارگیری شده را در یک زمین بایر خالی کرده بود با شگردهای پلیسی دستگیر کردند.

به گفته وی متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

این مسئول از مردم رشت خواست تا در صورت آگاهی از هرگونه ناهنجاری در جامعه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.