به گزارش افکارنیوز به نقل از نت خودرو، اگرچه Rimac با توجه به تلاشی که در عرصه خودروهای اسپورت از خود نشان می دهد، به عنوان یک برند جدید در دنیای خودروسازی به شمارمی رود اما ظاهرا" تمام توجه این شرکت تنها به یک مسئله معطوف شده است؛ فقط اتومبیل های فوق العاده گران قیمت. این خودرو کرواتی، پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال گذشته، هم اینک با نام Concept_One شناخته می شود.

Rimac در سال جاری اتومبیل الکتریکی مذکور را در Top Marques Monaco به نمایش گذاشت و اعلام کرد که قیمت پایه Concept _ One جدید در حدود ۷۵۰ هزار یورو یا ۹۹۰ هزار دلار خواهد بود. البته هنوز نمی توان درخصوص عادلانه بودن این قیمت نسبت به قیمت Fisker Karma که یکی دیگر از اتومبیل های تمام الکتریکی محسوب می شود نظر داد.

یکی از دلایل منحصر به فرد بودن و بویژه مهمترین علت گرانی بیش از اندازه این مدل، در تعداد محدود تولیدات آن می باشد. زیرا شرکت Rimac قرار است تنها تعداد ۸۸ دستگاه از این اتومبیل را تولید کند. نکته قابل توجه که بیان آن در این مختصر ضروری به نظر می رسد، سرعت فوق العاده بالای Concept _ One می باشد؛ این صاعقه می تواند همچون رعد در مدت زمان ۸/۲ ثانیه از نقطه صفر حرکت به سرعت ۶۲ مایل در ساعت یا ۱۰۰ کیلومتر برسد.!!!!!

حداکثر سرعت Concept _ One برابر ۱۹۰ مایل معادل ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می باشد. از دیگر خصوصیات فنی موتور Concept _ One می توان به قدرت ۱۰۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰۰ نیوتن در متر اشاره کرد.

طبق گزارشات منتشر شده از شرکت Rimac، باطری ۹۲ کیلووات ساعتی موتور Concept _ One قابلیت آن را دارد که برق اتومبیل را تا مسافتی در حدود ۶۰۰ کیلومتر یا ۳۷۳ مایل تامین کند. پوشش بدنه این اتومبیل از جنس فیبر کربن بوده وطراحی آن به کوشش Adriano Mudri انجام شده است. لازم به ذکر است طراحی داخلی Concept _ One توسط گروهی از متصدیان شرکت Pininfarina و همکاری شرکت Vilner صورت گرفته است.