دستگیری مرد روانی در مترو

به گزارش افکار نیوز به نقل از جامجم، رسيدگي به اين پرونده روز هفتم تير هنگامي در دستور كار ماموران كلانتري ۱۱۸ ستارخان تهران قرار گرفت كه نماينده حقوقي متروي تهران با حضور در مركز پليس عليه يك پسر جوان و سه عضو يك خانواده كه با رها كردن سگ در ايستگاه مترو راه ورود و خروج مسافران و كاركنان آنجا را بسته و با تخريب شيشههاي محل، براي مردم رعب و وحشت ايجاد كرده بودند، شكايت كرد.

در پی این شکایت با دستور بازپرس توفانی، رییس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۲ تهران ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری مهاجمان آغاز کردند.

وحشت در ایستگاه متروی تهران

ابتدا ماموران با حضور در این ایستگاه مترو به تحقیق از کارکنان آنجا پرداختند و معلوم شد، چند روز پیش مرد جوانی پس از درگیری با ماموران حراست مستقر در مترو به آنها حمله کرده و قصد جانشان را داشته‌ است که در همین موقع دو جوان دیگر نیز در حالی که یکی از آنها یک قلاده سگ همراه داشته، وارد ایستگاه مترو شده و راه را بر کارکنان و مسافران بسته‌اند.

در ادامه مرد مهاجم با رها کردن سگ در محوطه ایستگاه باعثرعب و وحشت مسافران شده و سپس به سمت دختر جوانی حمله کرده که ماموران با وی درگیر شده و دختر مسافر را نجات داده‌اند.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت ماموران اطلاع یافتند متهمان فراری حوالی میدان آزادی تهران زندگی می‌کنند.

دستگیری چهار متهم

به این ترتیب، دو روز پیش ماموران مستقر در متروی تهران همراه ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان با ورود به مخفیگاه متهمان، آنها را شامل پدر و دو فرزندش و یک مرد جوان دیگر، دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به کلانتری ۱۱۸ ستارخان در بازجویی به تناقض گویی پرداختند. این در حالی بود که بازبینی دوربین‌های مداربسته در ایستگاه متروی تهران نشان می‌داد مرد میانسال و یک پسر جوان در حال رها کردن سگ در میان مسافران و کارکنان مترو بوده‌اند و یکی از دو جوان دیگر کشیک می‌داده و دیگری در حال تخریب شیشه واگن‌های قطار مترو بوده است.

متهمان در ادامه ادعا کردند، دیوانه‌اند و روز حادثه متوجه اعمال خشونت آمیز خود نبوده‌اند.

معاینات پزشکی قانونی نشان داد فقط مرد میانسال مشکل روحی و روانی داشته و سه جوان دیگر در سلامت کامل روانی‌ به سر می‌برند.

به این ترتیب با دستور قضایی مرد میانسال به یکی از بیمارستان‌های روانی تهران منتقل شد و سه جوان دیگر دوباره بازجویی شدند.

اعتراف جوان خشمگین

یکی از متهمان که علی نام داشت و با رها کردن سگ در ایستگاه مترو باعثایجاد ناامنی و رعب و وحشت برای مردم شده بود، گفت: چند روز پیش از حادثه مقابل ایستگاه مترو منتظر برادرم بودم که یکی از کارکنان مترو به حضور طولانی من اعتراض کرد و بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل درصدد انتقام‌ بودم تا این که تصمیم گرفتم با رها کردن سگ در ایستگاه مترو، برای مسافران ایجاد مزاحمت کنم. ابتدا یک سگ خیابانی را تحویل پدر دیوانه یکی از دوستانم دادم و با ادعای این که پسرانش در مترو دعوا می‌کنند، او را به سمت مترو فرستادم.

وی اضافه کرد: او با رها کردن سگ در ایستگاه مترو باعثوحشت کارکنان و مسافران شد و خودم نیز به مدت پنج دقیقه سگ را در سالن حرکت مسافران رها کرده و باعثوحشت مردم شدم.

وی گفت: ماموران حراست و پلیس مترو درصدد دستگیری من و مهار کردن سگ بودند که، دوستانم که دو برادر بودند به کمکم آمدند و مرا فراری دادند.

در پی اعتراف این متهم، یکی از همدستان وی نیز در بازجویی اعتراف کرد شیشه واگن مترو را شکسته و دیگری خود را بی‌گناه دانست.

بنا بر این گزارش، علی متهم ردیف اول به اتهام اخلال در نظم عمومی، ایجاد مزاحمت، سلب آسایش و تخریب اموال عمومی، تهدید و ارعاب مردم با رها کردن سگ در مترو همراه دو متهم دیگر از سوی بازپرس توفانی، رئیس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه دو تهران روانه زندان شدند.

تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد. افرادی که از متهمان شکایت دارند، می‌توانند به دادسرا یا کلانتری ۱۱۸ ستارخان مراجعه کنند.