به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سلیمان توشنی در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: طی روزهای اخیر شهرستان گرگان باران شدیدی را به خود دید که طی چند سال اخیر بیسابقه بوده است.

وی تصریح کرد: اگر شدت باران در مناطق بالادست وجود داشت قطعا خسارات زیادی برجای می‎گذاشت که به شکرانه الهی، باران شدیدی در آن مناطق نداشتیم.

معاون عمرانی فرماندار گرگان به ابعاد خسارات سیل اخیر اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۱۰۳ میلیمتر بارندگی در گرگان سبب شد تا حجمی از سیلاب در خیابان‎ها و معابر گرگان سرازیر شود و ۳۸ نفری که با خطر سیل مواجه شدند مورد مداوا قرار گرفتند.

توشنی خاطرنشان کرد: ۱۳ خودرو به میزان ۳۰ تا ۹۰ درصد خسارت دیدند که بیشترین خسارات نیز مربوط به شهرستان آق‎قلا بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ روستا هنگام وقوع سیل دچار آبگرفتگی شدند یادآور شد: اکثر روستاها در این حوزه دچار آبگرفتگی شدند.

معاون عمرانی فرماندار گرگان اضافه کرد: در بخش بهاران، وسعت سیل به حدی بود که وسیله‎های مردم هنوز غرق در سیلاب است.

توشنی ادامه داد: آبگرفتگی ۵۰۰ واحد مسکونی، ۵۰ واحد مسکونی ‎تجاری، تخریب دو مرغداری در روستای قرق و غرق شدن ۱۵۰ راس گوسفند، از دیگر خسارات سیل اخیر گزارش شده است.

وی از مرکز بهداشت گرگان خواست تا سریعاً نسبت به جمع‎آوری لاشه‎های دام و طیور اقدام کنند تا شاهد مشکلات بهداشتی نباشیم.

معاون عمرانی فرماندار گرگان، خسارت به سی‎ان‎جی، تاسیسات و تجهیزات دو حلقه از چاه‎ها، شش کیلومتر خط انتقال آب، انسداد چهار محور راه، تخریب ۵۰۰ متر از فضاهای سبز و پارکینگ، آبگرفتگی مسیرها و معابر را از دیگر خسارات وقوع سیل برشمرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی در گرگان و ۹۰۰ هکتار از زمینهای روستای اسلام آباد مورد آبگرفتگی قرار گرفته که هنوز میزان خسارتها گزارش نشده است.