به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مهدی سعادتی با اشاره به آخرین اقدامهای انجام شده در مورد سیل اخیر گیلان اظهار داشت: اقدامهای تثبیت، مهار و خدمات عمومی از ساعتهای اولیه سیل با محوریت ستاد مدیریت بحران استان در رودسر آغاز شد.

وی ادامه داد: بسیاری از جاده‌های روستایی مناطق سیل‌زده بازگشایی شده و آبرسانی به ۵۵ روستا از ۸۵ روستای آسیب‌دیده از سیل آغاز شده است.

سعادتی با بیان اینکه گاز دو روستای مناطق سیل‌زده گیلان قطع است، تصریح کرد: گاز بقیه مناطق وصل شده است.

استاندار گیلان به انتقال ساکنان واحدهای مسکونی صد درصد تخریب شده، اشاره کرد و افزود: سیل اخیر ۶۰ میلیارد تومان به مناطق مختلف استان آسیب وارد کرده و پیگیری‌ها از طرف وزیر کشور و ستاد حوادثغیرمترقبه با معاون راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس جمهور برای اختصاص اعتبارات در حال انجام است.

این مسئول از اختصاص ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای سیل اخیر گیلان خبر داد و ابراز داشت: تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اکنون در منطقه در حال فعالیت هستند.

سعادتی با اشاره به اینکه آرامش خوبی در منطقه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: حجم خسارت‌های وارد شده بسیار گسترده است و پل‌های بسیاری تخریب شده و به جاده‌های اصلی آسیب وارد شده است.

استاندار گیلان یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گیلان را دچار آسیب از سیل اخیر عنوان کرد و گفت: خسارت دیدگان سیل از محل مصوبات کارگروه کشاورزی استان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل اخیر گیلان پرداخت می‌شود.

این مسئول شهرستانهای رودسر، لنگرود، املش، سیاهکل و فومن را جزو مناطق آسیبدیده از سیل اخیر دانست و اذعان داشت: امکانات دولتی، محلی و بخش خصوصی برای برطرف کردن مشکلات در اختیار مسئولان قرار گرفته و مشکلات با زمانبندی مشخص پیگیری میشود.