به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی دارابی، معاون رئیس صدا و سیما در امور سیما در بیست و هفتمین همایش افق رسانه تصریح کرد: رویکرد مهندسی پیام در سیما مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب در چهار محور دین، اخلاق، امید و آگاهی است.

وی یادآور شد: بر این اساس زمینه های لازم برای ظرفیت سازی های جدید در قالب تشکیل شوراهای راهبردی، تخصصی، اتاق های فکر و نشست های هم اندیشی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون رئیس صدا و سیما در امور سیما در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی گفت: از سیاست های سیما در بخش تولیدات نمایشی، کاهش حجم برنامه های تامینی و توجه ویژه به تولیدات داخلی است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی و اولویت بندی تولیدات فاخر الف ویژه برای ۱۰ سال آینده در دستور کار سیماست.

دارابی با بیان این مطلب که اجرای سه موج تغییر در برنامه های آخر هفته، نمایشی و صبحگاهی از سیاست های سیماست، تاکید کرد: تنوع بخشی، افزایش امید، پرهیز از همپوشانی، افزایش جذابیت، اثرگذاری بیشتر و ایجاد شبکه مجازی نمایش از محورهای اصلی این سه موج تغییر محسوب می شود.

معاون رئیس صدا و سیما یادآور شد: تلاش شده است در برنامه ریزی ها از ارتباط با نهادها و تشکل های مردم نهاد غفلت نشود و از این ظرفیت ها حداکثر بهره برداری صورت گیرد. بدین منظور در تشکیل شوراهای راهبردی شبکه ها از حضور استادان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه استفاده شده که نتایج ارزنده ای را به همراه داشته است.

معاون رئیس صدا و سیما در امور سیما با اشاره به راه اندازی شبکه ورزش و پویا که از نیازهای ضروری جامعه مخاطب بوده، تصریح کرد: در آینده نزدیک شبکه سلامت سیما نیز راه اندازی می شود و همچنین امکان سنجی و طراحی هفت شبکه جدید دیجیتالی در دستور کار سیما قرار گرفته است.

دارابی همچنین احداث شهر جامع تلویزیونی، راه اندازی موزه سیما ، تولید مشترک فیلم و سریال با کشورهای دیگر، بین المللی شدن جشنواره تلویزیونی جام جم و استفاده از فناوری های نوین رسانه ای (HD، IPG و ICT ) را از دیگر اولویت های سیما ذکر کرد.