به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، اين گوريل جوان به نام تاتو پنج سال پيش به دنيا آمد و انتشار خبر تولدش در اينترنت و رسانههاي آنلاين، توجه علاقهمندان به محيط زيست را به شدت به خود جلب كرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، رییس باغ‌ وحش پراگ می‌گوید: «تاتو» در حالی که مشغول بندبازی بوده در میان طناب‌ها به شکل تصادفی گرفتار شد و این حادثه به خفه شدن گوریل بیچاره انجامیده است.

میروسلاو بوبک، رییس باغ‌ وحش پراگ در بیانیه‌ای تاکید کرد: پس از حادثه وقوع سیلاب در سال ۲۰۰۲ میلادی در باغ وحش پراگ که بخش وسیعی از باغ‌ وحش را دربرگرفت و شماری از حیوانات آن را به کشتن داد، حادثه حلق آویز شدن و مرگ ناگهانی «تاتو»، غم‌انگیزترین اتفاقی است که در باغ‌ وحش پراگ رخ داده است.

کارکنان باغ‌ وحش، تلاش کردند تا «تاتو» را به هوش بیاورند اما تلاش آنها به نتیجه نرسید و گوریل بیچاره در مقابل چشمان مضطرب تعدادی از همنوعانش، مرد.

کامبا که قدیمی‌ترین گوریل ماده در این باغ‌‌ وحش است با نگاهی نگران، مصرانه در انتظار به هوش آمدن «تاتو» بود اما کارکنان باغ‌ وحش که از به هوش آمدن گوریل جوان ناامید شده بودند، ناچار شدند آن را از محوطه نگهداری گوریل‌ها خارج کنند.

مسوولان باغ وحش پراگ يك گروه موثر و فعال در اجراي پروژههاي مهم حفاظت از گونههاي در معرض انقراض هستند، كه براي نمونه بودجه رسيدگي به منطقه حفاظت شده گوريلها موسوم به DJA در كشور آفريقايي كامرون را افزايش دادهاند.