به گزارش افکار نیوز،عزتالله رمضانيفر در گفتوگو با ايسنا، گفت: همهي افرادي كه با من كار ميكنند از عادت من مطلع هستند كه معمولا ديالوگهايم فيالبداهه است، با وجود اينكه در سريال چمدان ايفاي نقشم كوتاه بود، اما هميشه ديالوگهايم را كم و زياد ميكردم تا كار، شيرينتر از آب دربيايد و هيچگاه به ياد ندارم كه آقاي ملكان ـ كارگردان و تهيهكننده ـ با اين مساله مخالفت كند و محدوديتي براي بازيگران به وجود بياورد.

وی با بیان اینکه اولین بار است با خسرو ملکان همکاری دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اولین تجربه کاری‌ام با آقای ملکان در ایفای نقشم با رعایت چهارچوب‌ها از حرف‌های بامزه استفاده می‌کردم و خودم دیالوگ‌هایم را کم و زیاد می‌کردم و در عین حال هیچ مخالفتی از سوی او ندیدم. قلم شیرین و خوب آقای ملکان موجب رضایت همه‌‌ی بازیگران «چمدان» شد؛ من شخصا از کار، قلمش راضی هستم.

همچنین او در ادامه درباره‌ی نقش «کوچیک آقا» در سریال «چمدان» توضیحی ارائه داد و گفت: کوچیک آقا(در نقش همسر شهره لرستانی) در عین اینکه شخصیت طنزگونه‌ای دارد به نحوی هم خانواده‌اش را خیلی دوست دارد و می‌خواهد آن‌ها در رفاه باشند و همسرش را راضی نگه دارد، آن‌ها زندگی خیلی خوبی ندارند و به خاطر وضع مالی‌ ضعیف‌شان صاحب خانه آن‌ها را بیرون کرده است تا کرایه از آن‌ها بگیرد. به همین خاطر پس از اینکه کوچیک آقا چشمش به چمدان دربسته می‌افتد، طمعش برای باز کردن چمدان بیشتر می‌شود و مدام با خود می‌گفت آیا می‌توانند از طریق این چمدان زندگی‌شان را بهتر کنند یا خیر؟

رمضانی‌فر در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به همکاری‌اش با گروه سریال چمدان و دیگر بازیگران یادآور شد: همکاری‌ام با گروه خیلی خوب و صمیمانه بود به دلیل اینکه ما در مجموع قسمت‌هایی که مربوط به من می‌شد چهار یا پنج نفر بیشتر نبودیم، سکانس‌هایمان شلوغ نبود به دلیل اینکه داستان‌های چمدان به صورت اپیزودی گرفته می‌شد و بازیگران نوبت به نوبت وارد ماجرا می‌شدند.

بازیگر نقش کوچیک آقا در سریال چمدان هدف اصلی این مجموعه را اینگونه خواند: تم قصه چمدان این است که می‌خواهد ببیند افراد گوناگونی که با یک چمدان دربسته روبرو می شوند چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهند که تمام اینها به ذات انسان‌ها برمی‌گردد و در واقع می‌خواهند در مقابل یک چمدان در بسته امتحان پس دهند. در این سریال اکثر افرادی که به چمدان می‌رسند به نوعی به فکر منافع خودشان هستند و خیلی کم اتفاق می‌افتد تا کسی به این فکر بیفتد که چمدان را به دست صاحب اصلی‌اش برساند.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به مناسبتی بودن سریال «چمدان»، آیا ساخت این سریال با شتاب و عجله‌ای همراه نبود؟ خاطرنشان کرد: اصلا هیچ شتاب و عجله‌ای در کار نبود، چرا که چمدان قرار بود ماه رمضان سال گذشته پخش شود. ما سال گذشته پیش از ماه رمضان در ۴۵ روز حدود ۲۷ قسمت از مجموعه را کار کردیم و فقط قسمت‌های پایانی باقی مانده بود که چند ماه گذشته تصویربرداری شد ولی از سوی دیگر کمی بر ما فشار وارد شد و آن هم این بود که معمولا دیالوگ‌هایمان در اتاق گریم به دست ما می‌رسید و پیش از آن نمی‌دانستیم دیالوگ‌هایمان چیست.

او اضافه کرد: آقای ملکان ۲۶ قسمت از مجموعه «چمدان» را نگارش کرده بود و مابقی آن را شب به شب می‌نوشت و هیچگاه پیش نیامد که به عنوان مثال دیالوگ‌های روز بعد را به ما بدهند و همیشه دیالوگ‌هایمان بعد از گریم به دست ما می‌رسید که این کار مشکلی است و بازیگران حرفه‌یی را می‌طلبد اما در کل از روند کار با آقای ملکان و در مجموع بازیگران و سایر عوامل راضی هستم.

این بازیگر در ادامه با بیان اینکه تاکنون در کنار شهره لرستانی به ایفای نقش نپرداخته است، اظهار کرد: چندین سال پیش در یک کار طنز با آقای مهران غفوریان کار کردم اما تاکنون با خانم لرستانی به ایفای نقش پرداخته بودم تا اینکه در سریال «چمدان» نقش همسرش را بازی کردم. در کل به دلیل اینکه اپیزودی که مربوط به من می‌شد فقط با آقای غفوریان و خانم لرستانی در ارتباط بودم، ‌ همکاری‌ام با هر دوی آن‌ها خوب بود و مشکلی نداشتیم.

رمضانی‌فر در پاسخ به اینکه، ناقص بودن فیلمنامه پس از کلید خوردن چقدر می‌تواند به بازی بازیگر ضربه وارد کند؟ گفت: ناقص بودن فیلمنامه در آسیب دیدن کار بازیگر بی‌ربط نیست، زمانی که یک کار تولید می‌شود در ابتدا بازیگر باید از ماجرای کامل داستان مطلع باشد و بداند که قرار است چه بر سر نقشش می‌آید چرا که بعدها دچار مشکل می‌شود. قرار نیست زمانی که یک کار کلید می‌خورد اواسط داستان قصه تغییر کند، رها شود و یا جا به جا شود.

او گفت: سریال «چمدان» با سایر مجموعه‌ها تفاوت دارد چرا که داستان یک چمدان را دنبال می‌کند که دست به دست می‌چرخد و قرار هم نیست باز شود تا اینکه در آخر داستان به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

همچنین وی درباره زمان پخش سریال چمدان بیان کرد: همانطور که در جریان هستید ماه رمضان امسال فرصت به شبکه چهار نرسید، با توجه به اینکه اذان حدود ساعت ۹ می‌گوید شاید به دلیل اینکه چمدان یک سریال طنز است، فکر کردند که اگر آخر شب هم به روی آنتن برود باز هم مردم آن را دنبال می‌کنند به همین خاطر آن را آخر از همه سریال‌ها جای دادند اما با این حال اگر کمی زودتر پخش می‌شد بیشتر دیده می‌شد.

رمضانيفر در پايان گفتوگوي خود با ايسنا با گلهمندي از اينكه پيش از اين در دو سريال طنز كار كردم اما نميدانم چرا و به چه دليل كار پخش نشد، گفت: حدود چهار ـ پنج سال گذشته در دو سريال با عنوان پيرمردها و ناكجا كجا ايفاي نقش كردم اما متاسفانه حتي بدون اينكه دليلش را بدانيم هنوز پخش نشده است. من به خاطر ايفاي نقش در سريال پيرمردها بازي در سريال مختارنامه را از دست دادم و دعوتي كه از سوي آقاي ميرباقري داشتم را رد كردم. هر دوي اين سريالها به كارگرداني سپهر محمدي تهيه شده بود و خيلي هم هزينه شد حتي به خاطر سريال ناكجا كجا يك شهرك در جاده قم ساختند و خيلي كار طنز فوقالعاده بود اما هنوز سرنوشتش نامعلوم است.