به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ساعت یک بامداد پنجم تیر ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم به مأموران گفت : خودرو پراید مشکی وی توسط دو نفر مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است .

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان اظهار داشت: ساعت ۲۲ امروز دو نفر تحت عنوان مسافر و به بهانه رفتن به قوچه سار، از میدان بهشت سوار ماشین شدند. پس از رسیدن به منطقه قوچه سار، این دو نفر به بهانه اینکه آدرس دقیق محل مورد نظر خود را فراموش کرده اند از من خواستند تا با ماشین به داخل کوچه ها بروم تا اینکه در داخل یکی از کوچه ها، سرنشین صندلی عقب در یک لحظه اقدام به پاشیدن نمک به صورت و چشمان من کرد و پس از آن هر دو نفر در حالیکه چاقو و قمه نیز به همراه داشتند، ضمن ضرب و شتم شدید مرا مجبور کردند تا از ماشین پیاده شوم و بلافاصله پس از سرقت ماشین از محل متواری شدند.

با توجه به اظهارات مالباخته و احتمال ارتکاب دیگر جرایم به ویژه زورگیری در پوشش مسافرکشی از سوی سارقان، بلافاصله مشخصات خودرو مسروقه در اختیار واحدهای گشت کلانتری ۱۷۲ و همچنین دیگر کلانتری های همجوار قرار گرفت تا در صورت شناسایی خودرو، مأموران اقدام به دستگیری سرنشینان آن کنند.

چند ساعتی از زمان گزارش سرقت نگذشته بود که مأموران کلانتری سیزده آبان هنگام گشت زنی در خیابان ۱۳ آبان موفق به شناسایی خودرو مسروقه شدند که در کنار خیابان پارک شده است.

با شناسایی خودرو مسروقه، مأموران کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان در تحقیقات خود از اهالی محل در همان ساعت های اولیه روز موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار منطقه سیزده آبان به هویت " حسن. ن " ۳۵ ساله شدند.

" حسن. ن " یکی از مجرمان سابقه دار و و اراذل و اوباش منطقه ۱۳ آبان است که دارای سوابق متعدد زورگیری، سرقت و بویژه موادمخدر بوده و پرونده های متعددی در خصوص ارتکاب جرایم مختلف توسط وی در کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان موجود است که بلافاصله پس از معرفی، توسط مأموران گشت کلانتری مورد شناسایی قرار گرفت.

همزمان با حضور مأموران در محل کشف خودرو، حسن. ن که به قصد برداشتن خودرو مسروقه به محل پارک خودرو مراجعه کرده بود با مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد و در نهایت پس از تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی از سوی مأموران، دستگیر و در بازرسی از منزل وی اموال و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و شناسایی متهم توسط راننده پراید، پرونده مقدماتی جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی، " حسن. ن " که در اظهارات اولیه خود و با وجود شناسایی از سوی مالباخته، منکر هرگونه سرقت خودرو به شیوه زورگیری شده بود پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به زورگیری خودرو پراید مشکی همدست خود به هویت احمد. ع ۲۴ ساله معروف به احمد افغانی را نیز معرفی کرد.

با شناسایی هویت " احمد. ع "، او نیز به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار منطقه ۱۳‌آبان مورد شناسایی قرار گرفت. کارآگاهان پایگاه نهم با شناسایی محل سکونت " احمد. ع "، جهت دستگیری متهم به این محل رفته اما در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از دستگیری همدست خود متواری شده است. با این وجود، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در زیرزمین یک مغازه واقع در منطقه ۱۳ آبان شدند که با انجام مراقبت های پلیسی و اطمینان از حضور متهم در این محل، وی نیز ششم تیر دستگیر و از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی - رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر با اشاره به کشف اموال و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر و همچنین سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف ، گفت : در حال حاضر شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین مالباختگانی که از سوی این دو متهم مورد زورگیری ، سرقت و ... قرار گرفته اند ، در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که در مناطق جنوب شهر تهران بویژه ۱۳ آبان و شهرری بدین شیوه مورد سرقت ، کیف قاپ ، زورگیری ، ضرب و جرح و ... قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.