ساخت وبلاگ توسط یک زن برای انتقام ازشوهرش

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: توهین یکی از مصادیق بارز هتک حرمت و نشر اکاذیب است. چرا که با توهین به کسی حرمت او از بین رفته و نسبت وارد شده به وی نوعی جرم است و انتشار آن در اینترنت نوعی انتشار اکاذیب است.

سرهنگ جهاشیری با بیان این مطلب به پرونده‌ای در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد: پیرو شکایت فردی مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی، ماموران اقدامات خود را برای شناسایی فرد خاطی آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد همسر سابق متهم اقدام به راه اندازی وبلاگی کرده که با درج مطالب توهین آمیز و خلاف واقع قصد تخریب شخصیت شاکی را دارد. لذا متهمه احضار و با مشاهده مستندات به بزه خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان داشت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند، یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، با وی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.