به گزارش افکارنیوز به نقل از فار س، حمیدرضا گل صباحی با اعلام این خبر اظهار داشت: با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی استان البرز فردی که پس از فوت پدرش در سال ۸۲ با تنظیم دو فقره وکالت نامه جعلی، به صورت غیر قانونی اقدام به دریافت مستمری او میکرد شناسایی و پس از دستگیری روانه زندان شد.

وی گفت: در پی اعلام شکایت اداره تامین اجتماعی شهرستان کرج مبنی بر اینکه یکی از خدمات بگیران این سازمان با توجه به اینکه در سال ۸۲ فوت کرده اما حقوق و مزایای وی قطع نشده و فرزند وی از طریق تنظیم وکالت نامه جعلی حقوق او را دریافت می‌کند رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مسئول در ادامه افزود: با توجه به حساسیت موضوع ماموران بلافاصله وارد عمل شده و پس از بررسی پرونده و پی بردن به صحت و سقم مطلب، به این نتیجه رسیدند که فرزند متوفی به نام «سیف الدین» پس از فوت پدرش با جعل مدارک وی و تنظیم وکالت نامه، مستمری پدرش را تا کنون دریافت کرده است.

گل صباحی گفت: ماموران در ادامه جهت تکمیل پرونده فرزند متوفی را جهت توضیحات بیشتر به پلیس آگاهی فراخواندند.

وی در ادامه بیان داشت: فرزند فرد مستمری بگیر در ابتدا منکر دریافت حقوق و مزایای پدرش شد و عنوان کرد که مراحل قانونی مربوط به مرگ پدرش از همان ابتدا از طریق سازمان‌های مربوطه پیگیری شده و ابهامی در این خصوص وجود ندارد و حقوق پدرش از طریق وی دریافت نمی‌شود و ممکن است پای شخص دیگری در میان باشد.

گل صباحی تصریح کرد: با توجه به اظهارات فرزند متوفی، رسیدگی به پرونده وارد مرحله پیچیده‌ای شد، بنابراین ماموران جهت اثبات علمی موضوع این بار پرونده را با دقت بیشتری بررسی کرده و در یک اقدام کارشناسانه پس از استعلام از بانک مربوطه و اداره تامین اجتماعی و جمع آوری مدارک لازم و تطیبق رسیدهای دریافت پول برای آنها مشخص شد که متهم اصلی پرونده فردی نیست جز فرزند متوفی.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: متهم در مقابل ادله و شواهد موجود ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که پدرش در سال ۸۲ فوت کرده است و وی نیز بدون باطل کردن شناسنامه او با جعل دو فقره وکالت‌نامه در سال‌های ۸۴ و ۸۸ اقدام به دریافت مستمری پدرش کرده است.

لازم به توضیح است، متهم همراه با پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا نیز با صدور قرار بازداشت راهی زندان شد.