افکارنیوز: کارآگاهان خصوصی جزو معدود فیلم های سینمایی او محسوب می شود. داستان فیلم از آنجایی شروع می شود که با قتل زوج سالمند و ثروتمندی، دوکارآگاه خصوصی به خانه آنها وارد می شوند.


جنگ ستارگان ۶ / پنجشنبه / ساعت ۲۱:۳۰ / شبکه نمایش

پایان غم انگیز برای دارثویدر مخوف

کارگردان: ریچارد مارکواند
بازیگران: مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر
محصول: ۱۹۸۳ - آمریکا
نمره در «IMDB»: ۳/۸ از ۱۰
فروش جهانی: ۵۷۳ میلیون دلار

این هفته و با پخش قسمت ششم جنگ ستارگان پرونده این سری فیلم بسته می شود. قسمت ششم با نام «بازگشت جدای» ساخته شده و چهار اسکار دریافت کرده است. این فیلم پانزدهمین فیلم پربیننده تاریخ سینماست.

در قسمت پایانی می بینید که لوک پس از نجات هان سولو مجددا به دیدار یودا می رود تا تعلیماتش را کامل کند ولی یودا در حالی که به مرگ افتاده به لوک می گوید که دیگر تعلیمی نمانده و باید مستقیم با دارثویدر روبرو شود. لوک به توصیه روح اوبی وان و با این دلیل که احساس می کند هنوز هم دارثویدر می تواند به سمت نیروی خیر برگردد خود را به او تسلیم می کند ولی درگیری سختی بین او و دارثویدر به وجود می آید ولی برخلاف تصور این لوک است که پیروز مبارزه می شود. به گفته یکی از منتقدان مطرح آمریکایی قسمت ششم جنگ ستارگان بهترین پایان ممکن برای افسانه خیر و شر دنیای کهکشانی است.


پلنگ صورتی ۲ / جمعه / ساعت ۱۳:۲۰ / شبکه نمایش

همراهی کلوزو با کارآگاهان خارجی

کارگردان: هارالد زوارت
بازیگران: استیو مارتین، ژان رنو، آیشوریا رای
محصول: ۲۰۰۹ - آمریکا
نمره در «IMDB»: ۳/۵ از ۱۰
فروش جهانی: ۷۵ میلیون دلار

این فیلم دومین باری است که استیو مارتین در نقش سربازرس کلوزو معروف ظاهر شده، نقشی که سال ها قبل پیتر سلرز آن را به یکی از نقش های ماندنی تاریخ سینما تبدیل کرده بود. هر چند در هر دو قسمت پلنگ صورتی جدید بازی استیو مارتین به عنوانیک کمدین عامه پسندتر قابل مقایسه با هنرنمایی سلزر نیست اما کمدی جذاب و خنده داری است که به درد یک ظهر جمعه تعطیل شما می خورد.

در این قسمت کلوزو به همراه گروهی از کارآگاهان بین المللی درصدد است فردی را که به دنبال دزدیدن اشیای عتیقه است، دستگیر کند اما از نکات جالب قسمت دوم حضور ژان رنو در یک نقش کمدی است، از این بازیگر مطرح فرانسوی شما کمتر کار کمدی می بینید که پلنگ صورتی ۲ یکی از بهترین های آن است، از طرفی آیشوریا رای ستاره سرشناس سینمای بالیوود هم با این فیلم خود را بیش از پیش به عنوان یک ستاره بین المللی هندی تثبیت کرد.


مرد تاریکی / پنجشنبه / ساعت ۲۳ / شبکه نمایش

مردی که چهره اش را از دست می دهد

کارگردان: سام ریمی
بازیگران: لیام نیسن، فرانسیس مک دورمند، کالین فریلز
محصول: ۱۹۹۰ - آمریکا
نمره در «IMDB»: ۴/۶ از ۱۰
فروش جهانی: ۴۸ میلیون دلار

این فیلم توسط کارگردانی ساخته شده که علاقه مندان به سینما او را با سه گانه «مرد عنکبوتی» می شناسند. لیام نیسن بازیگر ایرلندی در این فیلم نقش دانشمندی به نام پیتن وست لیک را بازی می کند که در اثر حمله یک تبهکار بی رحم تا آستانه مرگ پیش می رود.

حمله به او در واقع انتقام اقدام قانونی دوست وکیلش علیه یک بساز و بفروش فاسد است. پیتن زنده می مانداما بخش زیادی از بدنش سوخته است. او بدون آنکه خود بداند در بیمارستان تحت یک شیوه درمانی نامتعارف قرار می گیرد که تمام وجودش را به هم می ریزد.

پیتن از بیمارستان می گریزد و در قالب یک نگهبان خودگمارده قانون معروف به «مرد تاریکی» در پی انتقام از کسانی برمی آید که زندگی اش را نابود کردند. البته دو دنباله این فیلم که بدون حضور عوامل اصلی ساخته شدند آثار ضعیفی از کار درآمدند و شما می توانید یکی از دنباله ها را(قسمت دوم) جمعه در همین ساعت از شبکه نمایش مشاهده کنید.


کارآگاهان خصوصی / جمعه / ساعت ۲۰:۳۰ / شبکه چهار

شاید بترسید و شاید هم بخندید

کارگردان: لانگ الیوت
بازیگران: تیم کانوی، دان ناتس، تریشانوبل
محصول: ۱۹۸۰ - آمریکا
نمره در «IMDB»: ۳/۶ از ۱۰
فروش جهانی: ۱۸ میلیون دلار میلیون دلار

داستان این فیلم مضمونی ترسناک دارد که به صورت کمدی ساخته شده است. تیم کانوی بازیگر اصلی این فیلم از آن دسته بازیگرانی است که کاملا مهر تلویزیونی بودن بر پیشانی شان می خورد. او در سال ۱۹۶۷ هم عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گلدن گلوب را برده. البته او تا به حال بیش از ۱۰ بار هم به عنوان بازیگر و نویسنده نامزد جایزه امی شده که ۵ بار آن را به دست آورده است.

کارآگاهان خصوصی جزو معدود فیلم های سینمایی او محسوب می شود. داستان فیلم از آنجایی شروع می شود که با قتل زوج سالمند و ثروتمندی، دوکارآگاه خصوصی به خانه آنها وارد می شوند. با ورود دو کارآگاه قتل خدمه خانه شروع شده و تا آخرین نفر آنها پیش می رود در نهایت نیز مشخص می شود که مرد به رغم حادثه ای که رخ داده، زنده مانده و با هماهنگی خدمه سرسرا قصد دارد مقابل کارآگاه از قاتلش که دخترخوانده اش باشد، اعتراف بگیرد. دو کارآگاه در خانه با مشکلات و موانع بسیار روبرو می شوند و …


یک مشت دروغ و توهم / جمعه / ساعت ۱۳:۳۰ / شبکه پنج

اکشنی سینمایی از کارگردان تلویزیونی

کارگردان: تیبور تاکاس
بازیگران: کویا گودینگ، جونیور، کریستین اسلیتر، سارا آن شولتز
محصول: ۲۰۰۹ - آمریکا
نمره در «IMDB»: ۸/۳ از ۱۰
فروش جهانی: آماری اعلام نشده

از آن دسته فیلم هایی است که به خاطرش می توان پرسید واقعا چرا باید با چنین نمره ضعیفی از تلویزیون پخش شود؟ البته تنها امیدی که می توان داشت حضور کوباگودینگ جونیور بازیگر سیاهپوستی است که معمولا حتی اگر فیلم هایی که بازی می کند بد باشد اما او خوب بازی می کند. وس یک نویسنده جوان است که با اولین کتابش به شهرت زیادی می رسد، اما درست شبی که جشن معرفی اوست، نامزدش سامانتا ربوده می شود. یک سال بعد وقتی وس، وارثاموال سامانتا شده، درمی یابد که او با گروه های تبهکار در تماس بوده وهمین همکاری، موجب شده که رئیس گروه، آلن به دنبال او باشد. در این بین وس با یک خبرنگار زن جوان نامزد می کند و برای نجات او از دست تبهکاران مجبور می شود که با آنها همکاری کند، غافل از اینکه نامزد جدیدش نیز عضو نیروهای مخفی است.

منبع: هفت صبح