علی ضیا از دل جوانان سخن گفت

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در هجدهمين روز از ماه مبارك رمضان ويژه برنامه ماه عسل كه در اين روزهاي زيباي عرفاني و معنوي مهمان خانه هاي روزه داران است با اجراي سيد علي ضيا از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت و سپس تيتراژ آغازين برنامه با صداي بنيامين بهادري طنين انداز شد.

مجری برنامه بیستمین برنامه " ماه عسل " را اینگونه آغاز کرد: امیدوارم حال دلهایتان خیلی خوب باشد امشب شب آشتی کنان ما با خداست اینکه یک حال خوب به ما دست بدهد و یه اتفاق خوب برایمان بیفتد.

وی خطاب به جوان ها و افراد مثل خود عنوان کرد: روزها می گذرد و فرصت ها رد می شود این شب قدر هم می گذرد قدر این فرصت ها و این شب ها را بدانیم.

در آیتم حافظان قرآن کریم " علی رجبی "(استاد اول حفظ و دکترای علوم قرآنی و همچنین حافظ کل قران) مهمان این بخش از " ماه عسل " بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی به همراه پسر خود حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی و نوه خود حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج ابوالقاسم و حجت الاسلام والمسلمین جواد حاج ابوالقاسم از مهمانان برنامه شب گذشته " ماه عسل " بودند.

" حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی " با حضور در این برنامه گفت: باید یادی از عزیزانی چون فرزاد حسنی و احسان علیخانی کرد که سال های گذشته این برنامه را اجرا کردند و همچنین از شما مجری توانا تشکر کنم.

وی افزود: امشب شب بزرگی است این مصیبت بزرگ را به همه مردم تسلیت می گویم.

وی دلایل انتخاب شغل روحانیت خود را اینگونه بیان کرد: پدرم از شخصیت های علمی بود خودم علاقه به رشته پزشکی داشتم و سه بار هم به سراغ پزشکی رفتم ولی با ناملایمتی های پدر روبرو شدم و مادرم گفت از پدرت اطاعت کن امیدوارم هرآنچه که می خواهی اجابت شود.

حجت السلام سید مهدی طباطبایی تصریح کرد: دعای مادرم در حقم اجابت شد درد مردم را دعوا می کنم افرادی که ناراحتی فکری دارند و هیچ پزشکی نمی تواند آن ها را نجات دهد و از این طریق راهگشای دردهای مردم هستم.

وی درخصوص شب قدر و در پاسخ به سوال مجری که من به عنوان یک جوان چرا آرزوهایم برآورده نمی شود، گفت: همیشه برای رسیدن یک راهی مشخص وجود دارد راه طبیعی راهی است که خداوند پیش روی انسان قرار می دهد.

وی در خصوص وصیت امام علی(ع) اینگونه عنوان کرد: از وصیت امیر المومنین عمل به قرآن رسیدگی به یتیمان بود و اینکه اگر خواهان رضایت خداوند هستید مردم را آزار ندهید.

حجت السلام و المسلمین محمد جواد حاج ابوالقاسم در پاسخ به این سوال که چرا راه پدر بزرگت را ادامه دادی گفت: اگر هر فردی پدر بزرگش خوب بود او هم باید آنگونه باشد پد بزرگم بدلیل علاقه به رشته پزشکی مایل بودند ما هم این رشته را دنبال کنیم ولی جذابیت شخصیت وی به گونه ای است که تمامی نوه هایش به سمت روحانیت کشیده شدند.

وی در خصوص امیرالمومنین این نکته را متذکر شد: امیر المومنین ترازوی اعمال هستند هر خوبی را باید با او بسنجیم ما باید خودمان را به او نزدیک کنیم و این شب ها بهترین فرصت برای نزدیکی به اوست.

وی در این باره افزود: هر اندازه در شب قدر به آن حضرت نزدیک شویم به میزان الاعمال نزدیک تر می شویم.

ماه عسل برنامه اي است كه در ايام ماه مبارك رمضان هرشب ساعت ۱۹:۱۵ از شبكه سه سيما با اجراي سيد علي ضيا و تهيه كنندگي مجيد يوسفي به روي آنتن مي رود.