به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، اعضای بدن مرحوم خسرو جلیلی، کارگر ساختمانی و اهل شهرستان الیگودرز که ششم مرداد امسال پس از سقوط از ارتفاع سه متری روی زمین و اصابت جمجمه وی با سنگفرش دچار مرگ مغزی شد، به بیمارانی که نیازمند اهدای عضو بودند، هدیه شد.

رئیس شبکه بهداشت الیگودرز و جمعی از کارکنان این مرکز ظهر امروز در خصوص این عمل خداپسندانه به منزل زنده یاد خسرو جلیلی رفته و از نزدیک با خانواده وی برای روح آن شریف و ارزشمند که جان بسیاری از هموطنان را نجات داده است، تقدیر و تشکر کرد.

صادق ولیان اظهار داشت: حضور ما در کنار این خانواده معزز و عزادار کمترین کاری است که در حق این عزیزان انجام داده‌ایم و امیدواریم که این فرهنگ اهدای عضو برای احیای جامعه بشری منتقل شود و همگی ما در این عمل ارزشمند سهیم باشیم.

وی در این دیدار گفت: زمانی که این اتفاق ناگوار برای همسرم رخ داد، وی را به بیمارستان الیگودرز انتقال دادیم و با تشخیص متخصصان، این بیمار به بیمارستان شهید چمران بروجرد انتقال داده شد، در آنجا در بخش آی‌سی‌یو بستری شد تا شاید روزنه‌ امیدی برای بازگشت وی داشته باشیم.

ولیان اظهار داشت: از آنجا که تیم پزشکی وی که متشکل از یک دکتر متخصص مغز اعصاب، دکتر بیهوشی و همچنین یک دکتر شیفت و پرستاران زحمتکش بیمارستان شهید چمران بروجرد بودند، تشخیص بر این داده شد که روند بازگشت علائم حیاتی وی رو به کاهش است و بازگشت به زندگی تا حدودی از بین رفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: برای اهدای عضو وی به بیماران نیازمند و حضور نماینده انجمن اهدای عضو ایران در بروجرد و با هماهنگی تهران هشتم مرداد ماه تیمی از متخصصان بیمارستان امام خمینی تهران برای معاینه و انتقال بیمار در محل بیمارستان شهید چمران بروجرد حاضر و پس از معاینات لازم از بیمار، وضعیت بیمار را برای پیوند اعضا رضایت‌بخش اعلام کرده و این مرد فداکار را به تهران منتقل کرده تا روز دوشنبه جاری پس از عمل جدایی اعضای لازم پیوند، جسد وی به الیگودرز برای خاکسپاری منتقل شود.

در ادامه همسر مرحوم خسرو جلیلی گفت: اهدای عضو افتخاری است که کمتر از شهادت نیست و انسانی که اعضای بدنش اهدای می‌شود و به بیماران نیازمند زندگی دوباره می‌بخشد مطمئن نزد خداوند رستگار و جاودانه هستند.

دلبر بهرامی با اظهار رضایت ازاین عمل گفت: این عمل نخستین ‌بار در این شهرستان اتفاق افتاده است و ما از این بابت ناراحتی نداریم و خیلی خوشحال هستیم.

وی افزود: هشت عضو مرحوم جلیلی به هشت بیمار محتاج و نیازمند اهدا شد.