به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، از پنجم مرداد امسال ماموران پلیس آگاهی رشت در جریان اخاذی های سریالی مرد تبهکاری در قالب مامور پلیس در این شهر قرار گرفتند.

بررسی شکایتها نشان داد متهم با یک دستگاه پراید سفید و در حالی که لباس پلیس بر تن دارد خود را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده و از طعمه هایش اخاذی می کند. در جریان بررسی های کارآگاهان مشخص شد متهم در برخی موارد خود را کارمند کمیته امداد معرفی کرده و با نشان دادن کارت جعلی و طرح وعده های خیالی از مردم پول گرفته است. متهم پس از اخاذی از طعمه هایش بلافاصله از محل متواری می شد.

در حالی که شایعاتی درباره فعالیت مجرمانه متهم در بین اهالی پخش شده بود کارآگاهان با چهره نگاری از متهم و تعقیب و مراقبتهای نامحسوس موفق به دستگیری مامور قلابی شدند.

با انتقال اسفندیار ۵۷ ساله به اداره آگاهی مشخص شد او از مجرمان سابقه دار است که آخرین بار به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شده بود.

سرهنگ کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به این خبر گفت: متهم پس از مواجه حضوری با طعمه هایش به اخاذی از آنها اعتراف کرد. تا کنون ۶ نفر از متهم شکایت کرده اند که متهم در زورگیریهای خود از هرکدام از آنها یک میلیون تومان اخاذی کرده بود.

وی افزود : هم اکنون تحقیقات از متهم در اداره آگاهی ادامه دارد.