به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، لادن طباطبايي كه از سهشنبه گذشته در مناطق زلزلهزده آذربايجان حضور دارد، اصالتا اهل تبريز است؛ او در راه بازگشت از روستاهاي زلزلهزده به ايسنا ميگويد: پيگيريهايم از طريق تلفن، آرام و قرار را از من گرفته بود. دو روز اولي كه در تهران بودم هر كاري كردم از طريق تلفن دلم آرام نميگرفت تا اينكه شخصا تصميم گرفتم به تنهايي به ميان آنها بروم.

این بازیگر که این روزها سریال «راز پنهان» را روی آنتن شبکه اول دارد، حال و هوای مناطق زلزله‌زده را اینگونه برای خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا روایت می‌کند: برایم جالب بود از زمانی که وارد تبریز شدم کوچه به کوچه و محله به محله ستاد مردمی برقرار است و دائم مردم در حال جمع‌آوری موارد مورد نیاز برای زلزله‌زدگان هستند. مرتب ماشین‌هایی را می‌دیدم که داخل آنها پر از مواد غذایی و مابقی وسایل بود.

وی حضور مردمی در مناطق زلزله‌زده‌ی آذربایجان شرقی را چشم‌گیر توصیف می‌کند و می‌افزاید: از روزی که وارد تبریز و مناطق زلزله شدم، واقعا حضور چشم‌گیر مردمی را که دائما در حال جمع‌آوری کمک‌های اولیه هستند به چشم دیدم و می‌خواهم بگویم مردم حضور خیلی خیلی خوب و چشم‌گیری دارند.

این بازیگر از وضعیت مناطق زلزله‌زده به ایسنا می‌گوید: در اهر اکثر بناها هنوز سر پا هستند، اما وقتی با دقت به آنها نگاه می‌کنیم می بینیم تَرَک‌های طولانی دارند که طبیعتا مردم از ورود به خانه‌هایشان می‌ترسند و ترجیح می‌دهند با هر گونه سختی در چادرها بمانند.

لادن طباطبایی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به نیازهای مردم زلزله‌زده‌ی آذربایجان شرقی اشاره می‌کند و می‌گوید: ‌ چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه که چادر به چادر به میان زلزله‌زدگان رفتیم متوجه شدم که بهترین حالت این است که ما به سراغ هر چادر برویم و ببینیم چه چیزی مورد نیازشان است؛ چرا که پخش وسایل، یک‌دست نیست و نیازها متفاوت است؛ به عنوان مثال در یک روستا از همان روز اول چادر و مواد غذایی و همه چیز به افراد داده شده بود، اما در جاهایی که ما سر زدیم، دیدیم که تازه به آنها چادر داده بودند و هنوز هیچ چیز دیگر نداشتند.

وی اضافه می‌کند: قبل از اینکه به مناطق زلزله‌زده بیاییم، فکر می‌کردیم بیشتر نیازشان مواد غذایی است اما زمانی که از نزدیک آنها را دیدیم متوجه شدیم که در جاهایی به وسایل بهداشتی مثل دوش‌های سیار‌، توالت‌های سیار و… نیاز دارند. در کل رسیدگی‌ها خوب است فقط کمی در مناطق که جاده‌ها دورتر و صعب‌العبور و خاکی است، به دلیل بسته بودن راه دیرتر رسیدگی شده است.

طباطبایی در ادامه‌ی این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه حضور شما و هنرمندان دیگر چقدر به زلزله‌زدگان دلگرمی می‌داد؟ می‌گوید: روز گذشته که چادر به چادر به میان آنها رفتیم، اغلب آنها باورشان نمی‌شد و می‌گفتند خیلی برایمان ارزش دارد که این همه راه را از تهران به اینجا آمدید در حالی که هنوز هم پس لرزه‌ها وجود دارند و مدام تکرار می‌شوند؛ به عنوان مثال شب گذشته ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه پس لرزه شدیدی در تبریز داشتیم که به اندازه هفت الی هشت ثانیه احساس شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه صحبت‌هایش بار دیگر به نیاز زلزله‌زدگان به وسایل بهداشتی اشاره و اظهار می‌کند: در اینجا مردم شدیدا نیاز به توالت‌ها و دوش‌های سیار برای استحمام دارند و بهتر است که هرچه زودتر تهیه شوند؛ چرا که نمی‌توان این همه جمعیت را به تبریز منتقل کرد. همچنین یکی دیگر از نیازهای مهم این مردم در حال حاضر فنس‌های حفاظتی جهت جلوگیری از ورود حیوانات وحشی است؛ چرا که در چادر هیچ محدوده‌ی شخصی وجود ندارد و به خاطر باز بودن محوطه‌ها، امکان ورود حیوانات وحشی وجود دارد. تعداد کودکان در این مناطق زیاد است و نیاز شدیدی به پوشاک به ویژه کفش دارند؛ همه تلاششان را می‌کنند تا نیازهایشان را برآورده کنند.

اين بازيگر در پايان صحبتهايش دربارهي حضور ديگر هنرمندان در مناطق زلزلهزده به ايسنا ميگويد: من در حال حاضر با گروه سينمايي در ارتباط هستم و آنها هم در تلاشند تا مسائل مورد نياز مردم را تهيه كنند و به اينجا بيايند كه احتمالا به همراه گروه، چندين هنرمند هم بيايند. در حال حاضر بازيگر ديگري همراه من نيست و من به همراه دوستانم و خانوادهام به ميان مردم رفتم. چون خودم شخصا به اينجا آمدم اطلاع ندارم كه كدام هنرمند ديگري آمده است فقط روز گذشته يك گروه از سوي صدا و سيما آمدند و يك فيلمبرداري كوتاهي از ما كردند. به هر حال اميدوارم قبل از فصل پاييز ساخت و سازها در مناطق زلزله زده شروع شود تا اين عزيزان هرچه زودتر اسكان پيدا كنند.