به گزارش افکارنیوز سرهنگ صمد اسفندياري در گفت و گو با ایسنا، در تشريح مهمترين تصادفات شبانهروز گذشته به برخورد سريالي يك دستگاه خودروي سواري پيكان، وانت نيسان و پژو ۴۰۵ در كيلومتر ۱۰ يكي از جادههاي همدان اشاره كرد و گفت: در اين حادثه كه در ساعت ۲:۴۵ بامداد روز گذشته رخ داد دو نفر كشته و سه نفر مجروح شدند.

وی افزود: بررسی کارشناسان پلیس‌راه نشان داد که تجاوز به چپ از جانب راننده پیکان علت بروز این حادثه بود.

معاون عملیات پلیس‌راه کشور همچنین به برخورد خونین یک دستگاه سواری پژو پارس با کامیون آمیکو در کیلومتر ۱۵ جاده فرعی باشماق در محور مریوان – سنندج در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در این حادثه پنج تن در محل جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این حادثه به علت تجاوز به چپ از جانب راننده پژو پارس رخ داد.

اسفندیاری در ادامه تشریح مهمترین تصادفات شبانه‌روز گذشته به برخورد یک دستگاه وانت تویوتا با پراید در محور قاین به گناباد در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: این حادثه نیز که به علت انحراف به چپ از جانب راننده پراید رخ داد، موجب کشته‌شدن دو تن و مجروحیت سه تن دیگر شد.

معاون عمليات پليسراه كشور با اشاره به اينكه ۳۲ درصد از تصادفات شبانهروز گذشته از نوع واژگوني بوده گفت: رعايت نكردن حقتقدم، انحراف به چپ، تجاوز به چپ، تخطي از سرعت مطمئنه، توجه نكردن به جلو و ... در صدر ديگر علل بروز تصادفات در شبانهروز گذشته در جادههاي كشور قرار دارد.